Teknologia

Suunnittelijayhteisö verkkosivubisnekseen

Espoolainen kasvuyritys LiquidBlox mietti koronan myötä asioita uudesta näkökulmasta ja starttasi suunnittelijayhteisön, joka tuo verkkosivut helposti kaikkien pk-yritysten saataville. Idea on sellainen, että suunnittelijat voivat rekisteröidä itsensä ja yrityksensä suunnittelijahaku-sivustolla, josta yritykset voivat hakea itselleen sopivaa apua sekä vertailla palveluita ja hintoja. LiquidBlox tarjoaa myös tukea ja koulutusta. Toimimme vahvasti auttamisbisneksessä. Meillä ei ole liiketoimintaa,…

Work.com auttaa työyhteisöä paluussa arkeen

Korona on pitänyt useimmat etätöissä jo pitkään, mutta kun yhteiskunta alkaa pikkuhiljaa avautua, on useimmilla viimeistään nyt paluu tavalliseen arkeen – tai ainakin uuteen tavalliseen, sillä aivan entisellään tuskin mikään enää on. Työyhteisöissä paluu uuteen normaaliin saattaa tuntua kinkkiseltä, kun pohdittavana on uusia asioita, kuten turvavälit ja työntekijöiden terveys. Work.com sisältää uusia sovelluksia henkilöstön hyvinvoinnin…

”Vain 15 prosenttia arvostaa verkkokaupan kotimaisuutta”

Vaikka rahat saattavat olla tiukilla, suomalaiset tukevat nyt mielellään omia suosikkiliikkeitään verkossa. 49 prosenttia Qvikin kyselyyn vastanneista haluaa tukea lempikauppaansa, -brändiä tai harrastustaan verkko-ostosten muodossa. Haastava taloustilanne näkyy teettämämme kyselyn tuloksissa. Kun vastaajilta tiedusteltiin, mitä he arvostavat verkkokaupassa, ilmaiset toimituskulut ja tarjoukset olivat suosiossa. Merkittävää on, että tiukasta taloudesta huolimatta auttamishalu on nyt korkealla. Niillä…

Facebook avaa verkkokauppiaille – lanseeraa uuden palvelun

Facebookista tulee markkinapaikka verkkokauppiaille. Sosiaalisen median alusta päästää nyt markkinoille ”Facebook Shops”-palvelun, jonka tarkoituksena on auttaa pienempiä yrityksiä myymään onlinella heidän kanavillaan. Monilla pienillä yrityksillä on vaikeaa juuri nyt ja kun kivijalkaliikkeet sulkevat, yhä useammat lähtevät onlinelle. Me haluamme tehdä shoppailusta saumatonta ja helpottaa kaikkia, pienistä yrityksistä suuriin tuotemerkkeihin, käyttämään sovellustamme ja pääsemään yhteyteen asiakkaiden…

Joka kolmannen suomalaisen sähköpostiosoite on valunut pimeään verkkoon

Niin tekevät monet muutkin. Salasanoja tarvitaan tänä päivänä yhteen, jos toiseenkin paikkaan onlinella. Muistamisen helpottamiseksi monet käyttävät samaa salasanaa miltei joka paikassa. Koronaepidemian aikana nettirikollisuus ja identiteettivarkaudet ovat nostaneet päätään ja siksi tähän on syytä varautua. Nyt vakuutuspalveluyritys mySafety tuo kuluttajien saataville maksuttoman Hakkeroitu.fi-palvelun, jossa kuka tahansa voi tarkastaa ovatko omat tiedot lähteneet teille arvaamattomille…

”Lähes puolet yli 65-vuotiaista ei osaa käyttää elektroniikkalaitteidensa ominaisuuksia”

Gigantin tuoreessa tutkimuksessa tarkasteltiin, miten suomalaisten digilaitteiden käyttö on muuttunut koronan myötä sekä millaisia haasteita laitteiden kanssa tai niiden puutteen takia koetaan nyt. Edellisen kerran asenteita kodinteknologiaa, puhelimia, pelikonsoleita, televisioita, tietokoneita, radioita ja tabletteja kohtaan kysyttiin vuonna 2019, kun koronasta ei tiedetty vielä mitään. Korona on kuitenkin muuttanut miltei kaikkien arjen ja uusi tutkimus tehtiin…

Ravintolayrittäjä! Nyt tarjotaan verkkoalustaa take away -ruualle

LiquidBlox haluaa auttaa pikavauhtia ravintolayrittäjiä kiperässä tilanteessa. Heidän palvelunsa kautta on nyt mahdollisuus perustaa verkkokauppa etämyynnin aloittamiseksi – yksinkertaistettuna se tarkoittaa sitä, että ravintolayrittäjä laittaa ruokalistansa verkkokauppaan, asiakas tilaa sieltä haluamansa annokset ja hakee ne take awayna. LiquidBlox ja ryhmä muita yrityksiä haluavat tarjota suomalaisille ravintola-alan yrittäjille palvelun, jonka kautta voidaan tarjota kuluttajille helppo tapa…

Vilkas Group auttaa koronan kurittamia kivijalkayrittäjiä

Korona kurittaa eritoten kivijalkaliikkeitä. Johtava verkkokauppatoimittaja Vilkas Group tarjoaa nyt ratkaisua ahdinkoon joutuneille yrittäjille: verkkokaupan voi avata Vilkkaan alustalla jopa päivässä – eikä se maksa mitään. Verkkokauppaan siirtyminen onnistuu avullamme jopa päivässä, kun kauppias itse tietää mitä tahtoo – me tietysti autamme kaikin tavoin. Palvelu on kauppiaille täysin ilmainen kuuden kuukauden ajan, eli toivottavasti pahimman…

Columbia Roadin liikevaihto nousi 8,9 miljoonaan euroon

Columbia Roadin liikevaihto kasvoi viime vuonna 46 prosenttia ja nousi 8,9 miljoonaan euroon. Suomen liiketoiminnan tulos oli 1,4 miljoonaa euroa. Columbia Roadin tavoitteena on lisätä asiakasyritysten kilpailukykyä digitaalisessa myynnissä ja markkinoinnissa. Olemme erittäin tyytyväisiä viime vuoden kasvuun, joka on tullut pääasiassa verkkomyynnin kyvykkyyksien suunnittelusta ja rakentamisesta, pitäen sisällään esimerkiksi verkkokauppoja ja erilaisia markkinointiteknologian ratkaisuja sekä…

Amazon avaamassa kassattoman liikkeen Britanniassa

Amazon suunnittelee kassattoman liikkeen avaamista myös Lontoossa. Asiasta uutisoi The Guardian lauantaina. Verkkojätillä on jo nyt kassattomia liikkeitä Yhdysvalloissa, kuten myös Ehandel on jo aiemmin kertonut. Amazon Go-liike toimii siten, että joukko kameroita ja sensoreita kirjaa automaattisesti kaiken, jota liikkeestä poimitaan asiakkaan Amazon-ostoskoriin. Asiakasta laskutetaan hänen Amazon-tilinsä kautta sen jälkeen, kun hän on poistunut liikkeestä….