Pura Finland raportoi vahvasta vuodesta

”Liikevaihto kasvoi ennätykselliset 49 prosenttia”.

Pura Finland raportoi kasvusta viime vuonna. Liikevaihto kasvoi 49 prosenttia ja kasvun mahdollistajia olivat rohkea panostus verkkomarkkinointiin, uudet jakelukanavat ja kumppanit sekä vahva luotto yrityksen kasvumahdollisuuksiin. Yhtiö kertoo asiasta tiedotteessa.

Ei kuitenkaan yritystä ilman joitain huolenaiheita, sillä Pura Finland raportoi samaan hengenvetoon, että kasvun pullonkaulaksi uhkaa muodostua muotialan jatkuva materiaali- ja resurssipula.

Ilmoitus

Pura panosti viime vuonna epävarmasta markkinatilanteesta huolimatta verkkokauppaan ja markkinointiin. 

Vaikka ajat olivat epävarmat, laitoimme viime vuonna ison vaihteen silmään ja moninkertaistimme markkinointibudjettimme. Tiimimme kova työ tuotti tulosta ja kasvatimme liikevaihtoamme ennätykselliset 49 prosenttia, Pura Finlandin toimitusjohtaja Miira Saarinen sanoo ja jatkaa:

Otimme verkkomainontaan ja kohdennukseen avuksi kumppanin, sillä ihan kaikkea ei ehdi eikä tarvitse tehdä itse. Tämä vaatii tietysti rohkeutta panostaa rahallisesti palveluihin, joiden toimivuudesta ei ole välttämättä omakohtaista kokemusta.

Pura haki viime vuonna oman kivijalkamyymälän ja verkkokaupan ohella kasvuvauhtia myös uusista jakelukanavista ja se liittyi niin muotijätti Zalandon partneriohjelmaan kuin vastuullisen muodin verkkokaupan, Ivalon, brändipartneriksi. 

Molemmat kanavat tavoittavat uusia potentiaalisia asiakkaita ja kasvattavat tunnettuuttamme, Saarinen kommentoi.

Pura haki näkyvyyttä sosiaalisissa medioissa sekä tarkkaan harkittujen vaikuttajien kautta. 

Visuaalisuus on alusta asti ollut iso osa brändimme vetovoimaa. Sekä omissa sisällöissämme että vaikuttajamarkkinoinnissa panostamme siihen, että julkaisut henkivät PURAn tunnelmaa ja ovat yhdenmukaisia tarinamme kanssa. Yksi tämän vuoden merkittävimmistä kaupallisista yhteistöistä oli kampanja hyvinvointivaikuttaja Karita Tykän kanssa. Jaetut arvot ovat tärkein lähtökohta onnistuneelle yhteistyölle, Puran markkinoinnista vastaava Jasmina Kallio-Könnö kertoo.

 

Ilmoitus

Materiaalipula on uhka

Miira Saarinen mainitsee kasvun esteeksi jatkuvan materiaalien ja työn saatavuuden pulan. 

Odotamme vähintään yhtä voimakasta kasvua myös kuluvalta vuodelta. Suurin haaste on tällä hetkellä muotialaa vaivaava materiaali- ja resurssipula sekä niistä aiheutuva hintojen nousu. Me emme yksinkertaisesti saa niin paljon tuotteita myyntiin kuin niitä menisi. Haluaisimme kasvattaa myös jälleenmyyjäverkostoamme, mutta tuotteita ei riitä nykyisillekään, hän sanoo.

Pura Finland on perustettu vuonna 2016 ja sen tavoitteena alusta alkaen on ollut kasvu. 

Katsomme pitkälle tulevaisuuteen, mutta samaan aikaan panostamme asiakaskokemukseen ja pienimpiinkin yksityiskohtiin, että brändimme tarina välittyy oikein – PURA Finlandin korkea laatu ei ole tulevaisuuden tavoite vaan nykytila. Sen täytyy välittyä kaikesta tekemisestämme aina materiaalivalinnoista asiakaskokemukseen asti. Emme tingi laadusta, vaikka saatavuusongelma jatkuu, Miira Saarinen kertoo.