Klarna: ”Kustannustehokasta markkinointia”

Kokeilee uusia strategioita ja laajentaa tarjontaa.

Maksujätti Klarna kertoi eilen laajentavansa maisemiaan ja palveluun lisätään markkinointipalveluita, vaikka maksut ovat edelleen pankin ydin. 

Yhtiö on hankkinut menneen vuoden aikana omistukseensa eri alojen yrityksiä, joiden osaaminen on sen oman boksin ulkopuolella ja tätä tietotaitoa hyödynnetään nyt uudessa valikoimassa, joka on kauppiaiden saatavilla palvelupakettien kautta.

Ilmoitus

Yhtiö kertoi asiasta eilen, samalla, kun verkkojätti Footway Group ilmoitti suuntavansa uusille markkinoille Klarnan tuoreet palvelut tukenaan.

Klarnan Senior Communications Specialist Elin Ahlsröm kertoo alunperin Ehandelin sisarsivuston haastattelussa, että Klarna tutkii jatkuvasti uusia tapoja partnereidensa ja heidän kasvunsa tukemiseksi

Olemme laittaneet viimeisen vuoden aikana suuren fokuksen organisaation kehittämiseen ollaksemme strateginen ja pitkäaikainen kasvupartneri kauppiaillemme. Strategiset hankinnat, kuten Hero, Apprl ja Pricerunner ovat tästä hyviä esimerkkejä, mutta olemme myös kehittäneet organisaatiotamme voidaksemme tarjota enemmän kauppiaillemme, hän sanoo ja jatkaa:

Olemme siirtyneet tyypillisestä myyntitiimistä pienempiin poikkitoimisiin tiimeihin, joissa on eri alueiden osaamista, muun muassa markkinointia. Haluamme, että meidät nähdään kasvupartnerina koko liiketoimelle, ei pelkästään maksuille.

Onko tämä osa Klarnan uutta strategiaa?

Kyllä, mitä suuremmissa määrin. Vuoden 2021 aikana tässä on ollut suuri fokus ja jatkamme kehittymistä vieläkin enemmän tulevaisuudessa.

Elin Ahlströmin mukaan yhtiön lähtökohtana on se, että verkkokauppiaat laittavat tänä päivänä suuret määrät rahaa markkinointikanaviin, kuten Facebookiin ja Googleen. Klarna haluaa siksi tarjota kustannustehokkaamman vaihtoehdon, hän kertoo.

Yrityskaupat ja niiden sisäinen osaaminen, jota olemme kehittäneet vuoden 2021 aikana, on muotoutunut vahvaksi kasvutarjonnaksi. Tämä yhdistettynä maksuvaihtoehtoihimme on erittäin vankka työkalu kauppiaille. Se voi houkuttaa enemmän asiakkaita, kasvattaa nettiliikennettä - lisätä muuntautumista, ostojen määrää ja sitä kautta tuloja. Maksut ovat edelleen selkärankamme, mutta markkinointitarjonta kasvaa voimakkaasti.

Ilmoitus

Millainen tavoitteenne on tässä markkinointipanostuksessa?

Tavoitteena on, kuten aina, että partnerimme onnistuvat niin hyvin kuin mahdollista liiketoimissaan ollessaan yhteistyössä kanssamme.

Ja tämä johtaa?

Haluamme tämän kautta panostaa erilaisiin markkinointiratkaisuihin kasvattaaksemme partnereidemme mahdollisuuksia houkutella uusia asiakkaita, kasvattaa liiketoimiaan ja tukea laajentumista uusille markkinoille samalla kun asiakkaat saavat relevantimpia ja hyviä ostostarjouksia.