Uutiset

”Ihannekuva, että yritys saisi aikaan muutoksen ihmisten kulutuskäyttäytymisessä”

Ehandel uutisoi eilen uudesta käytettyjen leikkikalujen ja pelien verkkokaupasta vastuullinenlahja.fi. Vastuullinenlahja-verkkokauppa sai alkunsa, kun opiskelija Niklas Kaikonen mietti lahjaideaa veljensä lapselle. Hän oli jo aiemmin tehnyt itse erilaisia lahjoja uudelleen ostamisen sijaan. Viime jouluna hän hankki kirpputorilta leluja ja tuunasi niistä uudenveroisia. Tarkoituksena oli, ettei lahjan saanut lapsi edes huomaisi niiden olevan käytettyjä. Lopputuloksesta tuli…

”Korona käy nyt käsi kädessä digitalisaation kanssa”

Vilkas Group on julkaissut verkkokauppaindeksin, joka kertoo verkkokaupan tilausmäärien kasvaneen maaliskuun kahdella viimeisellä viikolla jopa 60 prosenttia. Vilkkaan verkkokauppaindeksi perustuu noin 2000 verkkokaupan todellisiin myyntitapahtumiin. Ensimmäisen kvartaalin tulokset kertovat ainutlaatuisesta piikistä tilausmäärissä maaliskuun lopulla. Kyllä tämä kertoo valtavasta muutoksesta kuluttajakäyttäytymisessä. Korona käy nyt käsi kädessä digitalisaation kanssa, Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski kertoo yhtiön tiedotteessa. Verkkokauppaindeksi kertoo…

Matsmart uudisti brändinsä

Hävikkiruuan verkkokauppa Matsmart lanseerasi uuden verkkokaupan ja uusi brändinsä. Vasta lanseerattu brändi pohjautuu asiakkaiden sitoutumiseen ruokahävikin vähentämiseksi. Uuden graafisen ilmeen ja brändilupauksen voimin he aikovat ponnistaa entistä vahvempana eurooppalaisille markkinoille. “Where the revolution happens” on yhtiön uusi iskulause ja kunnianosoitus heidän asiakkailleen. Brändilupaus myös kiteyttää sen, miten Matsmart ja sen asiakkaat voivat yhdessä tavoitella kohti…

NA-KD: ”Kasvua 80 prosenttia”

Kansainvälinen verkkomuotiliike NA-KD esitteli tänään vuoden ensimmäisen kvartaalin tuloksia. Monet yritykset vuodattavat krokotiilin kyyneleitä juuri nyt, kun korona on torpannut tulot ja tulevaisuus on epävarmaa. Jotkin yritykset ovat kuitenkin selviytyneet kriisistä tähän mennessä hyvin – jopa vahvoin tuloksin. NA-KD kertoo aiemmin tänään lähetetyssä lehdistötiedotteessa, että he sulkivat vuoden ensimmäisen neljänneksen, liikkeensä NA-KD.com kautta, vahvalla 80…

Posti vahvistaa läsnäoloaan Pohjoismaissa

Olen todella iloinen voidessani ilmoittaa, että Aditro Logisticsin osto on nyt hyväksytty ja saatu päätökseen. Osto on linjassa Postin tavoitteen kanssa kasvattaa toimintaamme logistiikan, pakettien ja verkkokaupan alalla. Olen iloinen mahdollisuudesta kehittää ja kasvattaa pohjoismaista palveluamme yhdessä kollegoidemme kanssa Aditro Logisticsilla. Yhdessä voimme tukea asiakkaitamme tulemaan entistäkin kilpailukykyisemmiksi, Postin toimitus- ja konsernijohtaja Turkka Kuusisto sanoo…

Ekologiset kierrätyslelut verkosta

Kasvuyritys Vastuullinenlahja avasi verkkokauppansa aiemmin tällä viikolla. Putiikin valikoima koostuu kierrätetyistä leluista ja peleistä, jotka on tuunattu uudenveroisiksi ja paketoitu. Ympäristöteemainen liike haluaa jakaa kiertotalousasennetta niin lapsille kuin aikuisille. Yrityksen perustaja Niklas Kaikonen on jo pitkään tehnyt itse erilaisia lahjoja uuden ostamisen sijaan. Liikeidea syntyi kun hän mietti lahjaideaa sukulaislapselle. Viime jouluna kokeilin tuunata kirpputorilta…

Tori.fi: Ilmainen Shop-in-Shop autokauppiaille

Tori.fi tukee suomalaista autokauppaa poistamalla maksun autokauppiaille suunnatusta Tori-autokauppa-palvelusta loppuvuoden ajaksi. Tori.fi:n yrityksille suunnattu palvelu on tavallisesti maksullinen ja sen kautta saa oman kaupan, niin kutsutun Shop-in-Shopin, verkkosivuston sisälle. Tori.fi ojentaa nyt auttavan kätensä, kun korona syö rankasti myös autokauppaa. Yhtiön mukaan käytettyjen autojen myynti on vähentynyt vain muutaman viimeisen viikon aikana 60 prosenttia ja…

”Jos perustamisen tahtia vertaa normaaliin viikkoon, niin kasvua on reilusti yli 1000 prosenttia”

Joka kuudes suomalainen verkkokauppa on rakennettu MyCashflow-verkkokauppaohjelmiston avulla ja se avaa kunnon näkymän, mitä kotimaan verkkokaupassa tapahtuu. MyCashflowin liiketoimintajohtaja Pekka Juntunen kertoo yhtiön tiedotteessa, että sekä liikennemäärät että verkkokauppojen myynti ovat nyt kovassa kasvussa. Tällä hetkellä tilanne näyttää todella hyvältä. Kauppojen kokonaismyynti on kasvanut noin 120 prosenttia kuukauden takaiseen verrattuna. Kun nyt miettii tätä tilannetta,…

Norja: ”Ihmiset valmistautuvat olemaan enemmän kotona”

Siinä kun korona on tuonut mustat pilvensä fyysisten liikkeiden ylle ja epävarmuus on vaikuttanut negatiivisesti myös useaan verkkokauppaan, on myös niitä, joilla pyyhkii hyvin. Yksi esimerkki on norjalainen verkkokauppa Kondomeriet. Kondomeriet.no:n myynti on kasvanut miltei 50 prosenttia, yhtiön lehdistövastaava Marthe Søeflaten kertoo Ehandelin sisarsivustolle. Myynnin ja kasvavan tilausmäärän lisäksi liikenne sivustolle on kasvanut. Yhtiöstä arvellaan,…

Viron ja Pietarin Prismat kaksinkertaistaneet ruuan verkkomyynnin

Säilyvien ruokien kysyntä on kasvanut myös Virossa ja Pietarissa. Säilykkeiden ja pastan myynti on jopa kaksinkertaistunut ja verkkokauppa kasvaa räjähdysmäisesti koronan myötä. Virossa verkkokaupan myynti lähti selvään kasvuun jo ennen varsinaisen ostoryntäyksen alkua. Asiakkaiden arjen muutos näkyy meillä heti, koska Prismalla on Viron laajin päivittäistavaran verkkokaupan valikoima ja toimitamme koko maahan. Pyrimme lisäämään verkkokaupan toimituksia…