Uutiset

Urheilukauppa käy – muotikauppojen asiakasmäärät kaukana normaalitilanteesta

Muoti- ja urheilukauppa ry esitteli tuoreita lukuja eilen. Niiden mukaan koronan aiheuttaman asiakaskadon jälkeen käyntien määrät liikkeissä ovat lähteneet kasvuun, mutta normaalitilanteeseen on vielä matkaa. Kesäkuussa muotivaatteiden kauppa supistui vielä -0,2 prosenttia ja kenkäkauppa -2,6 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Urheilukauppa jatkaa sen sijaan kasvua. Maalis- ja huhtikuussa pandemia kouraisi eritoten muotikauppaa. Kävijämäärien normaalitason saldoluku on nolla….

Klassinen tuotemerkki konkurssiin – 200 vuoden jälkeen

Useat muotiyritykset ovat kärsineet rajusti koronasta. Nyt myös 200 vuotta vanha miestenvaateliike Brooks Brothers on joutunut hakemaan konkurssia, raportoi CNN. Yhtiö on pukenut 40 USA:n presidenttiä ja ollut erittäin suosittu Wall Streetillä. Yrityksen ensimmäinen liike avattiin jo vuonna 1818, mutta nyt se on ehkä tullut tiensä päähän. Yhtiön on omistanut vuodesta 2001 lähtien Claudio Del…

NA-KD panostaa TikTokiin – sopimus suursuosikkien kanssa: ”Unelma”

Yksi TikTokin alustaa hyödyntävistä verkkokaupoista on NA-KD, joka on julkaissut siellä 370 postausta ja sillä on noin 70 000 seuraajaa. NA-KD:n Head of Social Media, Evan Thomas, kertoi vähän aikaa sitten Ehandelin sisarsivustolle muotiyhtiön TikTok-strategiasta, jonka tarkoituksena on viihdyttää ja sitouttaa asiakkaita. Luomme in-house-sisältöä, julkaisemme uudelleen asiakkaidemme sisältöä ja otamme sisältöä vaikuttajiltamme. Nämä videot auttavat NA-KD:ta…

”Miljardikasvu ilman toista korona-aaltoakin”

Valtava määrä uusia asiakkaita löysi koronan myötä verkkokaupat. Digiloikka on todellakin tapahtunut ja sen taloudellinen merkitys on suuri. Euromääräinen kasvu ei ole yhtä suurta kuin tilausmäärien kasvu, mutta 25 prosentin euromääräinen lisäys huhti-kesäkuussa merkitsee sitä, että verkkokauppaan on tulossa miljardikasvu ilman toista korona-aaltoakin, Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski sanoo tiedotteessa tänään. Elinkeinoelämäntutkimuslaitoksen, ETLA:n toimitusjohtaja Aki…

AutoStore laajenee: 146 000 laatikkoa ja 106 robottia

Leikkikalujätti hankki ensimmäisen täysautomaattisen AutoStore-järjestelmän jo kaksi vuotta sitten. Investointi maksoi 80 miljoonaa Ruotsin kruunua ja se on tuplannut pienten ja keskikokoisten tilausten käsittelykapasiteetin. Yhtiö aikoo laajentaa AutoStorea loppuvuodesta palvelemaan joulukauppaa. Laajennus käsittää 56 400 laatikkoa ja kymmenen robottia. Tämä lisäys parantaa yrityksen tehokkuutta, taloudellista kannattavuutta ja tilausten käsittelykapasiteettia sekä osoittaa meidän panostavan tulevaisuuteen, Jollyroomin…

Kesän buumi: Retkeily

70 prosenttia vastaajista aikoo myös yöpyä teltassa tai riippumatossa. Samalla retkeilyyn panostetaan myös taloudellisesti, mikä näkyy Scandinavian Outdoorin mukaan verkkokaupan myynnissä. Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna Scandinavian Outdoorin verkkokaupan myynti kasvoi huhti- ja toukokuun aikana 95 prosenttia. Tällä linjalla on myös kyselyyn vastanneet henkilöt, sillä kolmannes vastaajista kertoi tekevänsä retkeilyyn ja ulkoiluun liittyviä hankintoja enemmän…

NA-KD –103 prosentin kasvua

Kansainvälinen muodin onlinejätti NA-KD kertoi eilen toisen vuosineljänneksen tuloksestaan. Suora onlinemyynti kuluttajille on kasvanut 103 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, yhtiö kertoo. Se on myös parannusta ensimmäiseen neljännekseen, jolloin kasvua oli 80 prosenttia. Käytännössä prosentit tarkoittavat sitä, että NA-KD on myynyt kuluneen vuoden aikana muotia yli miljoonalle yksittäiselle asiakkaalle yli 80 eri maassa. Vuoden toisen neljänneksen nettomyynti…

Kaksikolmasosaa korttimaksuista on lähimaksuja

Nets kertoo tänään, että lähimaksujen suosio on noussut Suomessa sen jälkeen kun summan ylärajaa nostettiin reilu vuosi sitten 50 euroon. Lähimaksu on paitsi yksinkertainen tapa suorittaa maksu, se lisää Netsin mukaan myös turvallisuutta, kun henkilökohtaista tunnuslukua ei tarvitse syöttää maksupäätteelle. Pandemian aikana sen hygieenisyys on niin ikään noussut arvoon arvaamattomaan. Netsin tilastojen mukaan tällä hetkellä…

”Verkko-ostaminen on tullut jäädäkseen”

PwC ja Norstat tekivät tutkimuksen, joka osoittaa, että pandemian tuomat rajoitukset lisäsivät verkkokauppaa ja monet kuluttajat pitävät muutosta pysyvänä. PwC:n strategiakonsultointiin erikoistunut yksikkö Strategy& ja Norstat tarkastelivat huhtikuussa, miten Covid-19 on vaikuttanut kuluttajien tottumuksiin Pohjoismaissa väliaikaisesti ja miltä se näyttää pitkällä juoksulla. Vastaajia oli 5 500 Suomesta, Norjasta, Ruotsista ja Tanskasta. Verkkokaupalle pandemia on ollut mannaa,…

Klarna tutki eläkeikään ehtineiden suhtautumista verkkokauppaan

Maksujätti Klarna tutki vanhemman sukupolven suhtautumista nettishoppailuun. Sen mukaan joka kolmas yli 65-vuotias kokee tekevänsä verkko-ostoksia sujuvasti. Yli 80-vuotiaista tätä mieltä on enää vain 18 prosenttia eli alle viidennes. Leijonanosa eli 72 prosenttia eläkeiän saavuttaneesta kertoo kuitenkin, että heillä on halu oppia lisää digitaalisista työkaluista, jotka helpottavat arkea. Tällaisia asioita ovat muun muassa ostokset sekä…