Lindex kertoo lisää femtech-investoinnista

”Yhteiskunta on stigmatisoitunut”.

Lindex kertoi äskettäin starttaavansa uuden brändin, Female Engineering, jonka tuotteet tulevat myyntiin myöhemmin tänä vuonna. Yhtiö värväsi samalla omistukseensa alaan erikoistuneen ruotsalaisyhtiön.

Muotijätin päämääränä on tarjota miellyttäviä alusvaatteita, jotka sopivat jokaisen naisen tarpeisiin ja uuden brändin tuotteet ovat tekstiilialan insinööritaiteen huippua.

Ilmoitus

Mutta mitä tällä sitten tarkoitetaan, että alusvaatteet sopeutetaan kattamaan elämän kaikki vaiheet. Ehandel kysyi asiaa Lindexin toimitusjohtajalta, Susanne Ehnbågelta.

Yhteiskunta on stigmatisoitunut naisten tarpeiden osalta, jota nyt aletaan nähdä femtechin kautta. Female Engineeringin tuotteiden patentoitu teknologia pohjautuu vuosien tutkimukseen ja kehitystyöhön - ja innovatiiviset ja kestävät tuotteet pyrkivät ratkaisemaan naisen tarpeet koko elämän ajan – vaiheet, kuten kuukautiset, raskaus, synnytyksen jälkeinen aika, imetys, vaihdevuodet ja inkontinenssi, hän kertoo.

Ehnbågen mukaan tuotteet parantavat naisten elämää ja kasvattavat heidän vapauttaan.

Naisten ja tyttöjen elämän parantaminen on kunnianhimojamme tässä investoinnissa ja meidän yhteistyömme Spacerbadin kanssa, kun yhdessä mahdollistamme innovatiivisen kuukautissuojan, mikä auttaa naisia ja tyttöjä, jotka elävät kuukautisköyhyydessä.

Spacerbad on ruotsalainen start up, joka omien sanojensa mukaan taistelee niin kutsuttua kuukautisköyhyyttä vastaan. Käsite on suhteellisen uusi ja tarkoittaa sitä, että monilla naisilla tai tytöillä ei ole taloudellista mahdollisuutta hankkia turvallisia ja hygienisia kuukautissuojia.

Uuden brändin valikoimaan kuuluu tällä hetkellä imukykyisiä alusvaatteita. Tulevat kokoelmat keskittyvät kuukautisiin, raskauteen, synnytyksen jälkeiseen aikaan, vaihdevuosiin ja niin kutsuttuun wellnessiin. Mitä wellness pitää sisällään, siitä ei anneta sen tarkempaa tietoa.

Miten suuri tämä investointi on verrattuna muihin tekemiinne investointeihin? Ja aiotteko investoida lisää tulevaisuudessa?

Näemme femtechissä suuren potentiaalin kasvumarkkinoina ja olemme tehneet tämän kanssa töitä kahden vuoden ajan. Katsomme jatkuvasti mahdollisuuksia kehittää tarjontaamme, mikä on yhdistetty asiakkaan tarpeisiin ja tämä voi johtaa uusiin investointeihin, uusilla alueilla.

Ilmoitus

 

Alusvaatteet tekevät ihmeitä

Lindexin toimitusjohtaja kertoi Ehandelin haastattelussa joulukuussa, että he aikovat suurpanostaa alusvaatteisiin tulevaisuudessa. Susanne Ehnbågen mukaan he ovat markkinajohtaja Pohjoismaissa. Ketju tarjoaa monia kokoja liivi-segmentillä, mutta kasvaa myös ”Kids” ja ”Women wear” -kategorioissa.