Lindexin vuosi päättyi kaikkien aikojen tulokseen

”Kaikkien aikojen suurin myynti ja yhtiön historian paras oikaistu operatiivinen tulos”.

Muotijätti Lindex kertoo vuoden viimeisen neljänneksen ja koko vuoden 2021 tuloksen. Lindex kasvatti myyntiään kaikissa kanavissa ja kaikilla liiketoiminta-alueilla.

Vuoden 2021 operatiivinen tulos kasvoi 114 prosenttia ja laskeutui 690 miljoonaan Ruotsin kruunuun, edellisvuoden 323 miljoonaan kruunuun verrattuna.

Ilmoitus

Lindexin oikaistu operatiivinen tulos nousi 132 prosenttia ja oli 748 miljoonaa kruunua, edellisvuoden 323 miljoonaan kruunuun verrattuna. 

Ilmoitamme tänään Lindexin kaikkien aikojen suurimmasta myynnistä sekä neljännen vuosineljänneksen että koko vuoden 2021 osalta. Ilmoitamme myös 68 vuoden historiamme parhaasta oikaistusta operatiivisesta vuosituloksesta. Tämä on erinomainen saavutus, ja kiitämme koko henkilökuntaamme loistavasta sitoutumisesta, upeasta asiakaskeskeisyydestä ja motivaatiosta, toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge sanoo tiedotteessa.

Viimeisen kvartaalin kokonaismyynti kasvoi 25,5 prosenttia paikallisissa valuutoissa ja 25,4 prosenttia Ruotsin kruunuissa. 

Verkkokaupan kasvu on jatkunut kiivaana ja se kasvoi 47 prosenttia vuoden 2021 aikana. Verkkomyynnin osuus Lindexin kokonaismyynnistä on 20,6 prosenttia, edellisvuoden 15,6 prosenttiin verrattuna. 

Kasvatimme myyntiä kaikissa kanavissa ja kaikilla liiketoiminta-alueilla jatkuvista rajoituksista ja myymälöitä koskevista haasteista, kuten tiettyjen markkinoiden kausittaisista sulkemisista, huolimatta. Vuoden lopussa neljännen vuosineljänneksen myynti oli kasvanut yli 25 prosenttia. Myynti ja tulos on kasvanut jopa enemmän kuin vuosi ennen pandemian alkua vuonna 2019. Se on selkeä osoitus vahvuudesta. En voisi olla ylpeämpi siitä, mitä me olemme yhdessä Lindexillä saavuttaneet, Susanne Ehnbåge sanoo.

Lindex otti isoja askelia kestävän kehityksen ja kiertotalouden osalta viime vuonna. Näiden alueiden kehittäminen on tärkeä osa yhtiön uutta, kestävään kehitykseen perustuvaa liiketoimintaa ja kasvumahdollisuuksien kehittäminen on osa tätä työtä sekä Lindexin hankkiman Femtechin pyrkimystä. 

Astuminen Femtech-markkinoille Female Engineering -brändin kautta on upea investointi. Teknologian ja innovaation myötä kehitämme tarjontaamme, jonka keskipisteessä ovat naisten tarpeet. Samaan aikaan luomme uusia kestävän kehityksen kasvumahdollisuuksia. Meillä on kunnianhimoisia tavoitteita matkallemme kohti globaalia, brändijohtoista ja kestävästi toimivaa muotiyritystä. Jotta voimme mahdollistaa merkittävän kasvun, jatkamme siirtymistämme kestävämpään ja kannattavampaan liiketoimintaan. Pitkäaikaisen strategian mukaisesti suunnittelemme suuria strategisia investointeja tulevina vuosina. Ne ovat tärkeitä investointeja, jotka luovat pitkäaikaista sietokykyä jatkuvasti muuttuvassa muotiteollisuuden maailmassa. Lindex seisoo edelleen vahvana ja tulevaisuuteen hyvin varustautuneena, Ehnbåge kommentoi.

Ilmoitus