Youtube hankki verkkokauppa-alustan yli 70 miljoonan dollarin kauppahintaan

”En voi ajatella meille parempaa tapaa”.

Intialaiskuluttajat eivät ole erityisen rakastuneita verkkokauppaan, mutta tähän startupyhtiö Simsim haluaa muutoksen. Yhtiö perustettiin kaksi vuotta sitten auttamaan paikallisia kauppiaita verkkokaupan pariin. He ajattelivat jo tuolloin yhden askeleen eteenpäin ja laittoivat pakettiinsa mukaan myös vaikuttajamarkkinoinnin niille, jotka he aikoivat käännyttää verkkokauppiaiksi.

Liikeidea on siis tehdä paikallisista yhtiöistä ja tuotemerkeistä digitaalisia ja auttaa heitä onlinemyynnissä samalla kun he ”matsaavat” yhtiöt sopivan vaikuttajan kanssa, joka markkinoi heidän tuotteitaan.

Ilmoitus

Mikrovaikuttajat ovat hyviä rakentamaan luotettavaa ja lojaalia kohderyhmää, luomaan kiinnostavaa sisältöä, rakentamaan luottamusta seuraajille ja konvertoimaan, Rohan Malhotra, investointiyhtiö God Capiltalista, jonka aikaisempi nimi oli Simsim, sanoo Techrunchille.

Sosiaalisen median alustat, kuten Facebook, Youtube ja Instagram ovat vaikeita rahanhankintakeinoja mainoksien avulla Intiassa, sillä Intiassa tarvitaan offline-verkkokauppakokemus, johon markkinat ovat tottuneet.

Nyt Youtube, joka on Googlen omistama, kertoo, että he ovat ostaneet Simsim-verkkokauppa-alustan, jolla on yli 450 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukausittain, yli 70 miljoonan dollarin kauppahintaan. Hankinta auttaa Youtubea tavoittamaan uusia asiakkaita ja intialaiset markkinat ”entistä voimakkaammalla tavalla”.

Että meistä tulee nyt osa Youtuben ja Googlen ekosysteemiä tukee Simsimin tehtävää emmekä voi ajatella parempaa tapaa kehittää Simsimiä tekniikan termein, ulottuvuuden ja verkoston suhteen, Simsimin perustajakolmikko Amit Bagaria, Kunal Suri ja Saurabh Vashishtha sanovat.

Simsimistä tulee osa Youtubea, mutta hankinta ei muuta organisaation rakennetta. Simsimiä vedetään itsenäisenä alustana myös jatkossa.