Uutiset

Postin tutkimus: Ilmainen toimitus lisää verkkokauppaa

Suomalaiset ostavat tulevaisuudessa enemmän verkkokaupasta ja vuoteen 2025 mennessä lähes viidennes arvioi ostavansa kaiken tai lähes kaiken verkosta.   60 prosenttia kyselyyn vastanneista kertoo ilmaisten toimitusten lisäävän shoppailua netissä. Tällä hetkellä noin 10 prosenttia ostaa kaiken tai lähes kaiken verkosta ja lähes neljännes (23%) on ostanut tuotteita verkosta viimeisen viikon aikana. Tutkimuksen mukaan kivijalkakaupat ja…

EMEET PostNordin Mika Granath: Verkkokauppa on tällä hetkellä koko PostNord-konsernin kasvun perusta

”PostNordille ympäristövastuu on erittäin tärkeää, ja tavoitteenamme on minimoida toiminnastamme aiheutuvat negatiiviset ympäristövaikutukset.”   Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Haastattelemme ennen tapahtumaa yhteistyökumppaneita ja nyt vuorossa on PostNord. Kysymyksiin vastaa PostNordin verkkokauppa-asiantuntija Mika Granath (kuvassa).   TEEMME YHTEISTYÖSSÄ EHANDEL EVENTIN KANSSA HAASTATTELUJA VALIKOITUJEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN KANSSA.   Kerro hieman PostNordin toiminnasta Suomessa. – Suomessa olemme…

Kaikki sai alkunsa kaljapullojen kierrätyksestä – suomalaisyrityksen paketti vähentää jätettä

Vastoinkäymisten kautta maailman valloitukseen. ”Nyt muun muassa H&M ja Zalando testaavat palvelua, joten mahdollisuudet kovaan kasvuun ovat olemassa” RePackin operatiivinen johtaja Jonne Hellgren (kuvassa) sanoo. RePack on Pohjoismaiden ympäristöpalkinnolla tunnustettu keksintö. Verkkokauppiaille ja pääasiassa vaatteiden toimitukseen tarkoitetun kätevän pussin voi käyttää jopa 20 kertaa. Ostaja valitsee verkkoliikkeessä RePackin ja palauttaa pussin toimituksen jälkeen postilaatikkoon, josta…

Resursin pohjoismainen tutkimus: Asiakkaat tyytyväisempiä fyysisestä liikkeestä ostettuihin tuotteisiin

Laaja valikoima ei aina ole paras pohja hankkia lojaaleja asiakkaita, osoittaa Resursin pohjoismainen kyselytutkimus. Tämä koskee erityisesti verkkokauppaa.   Tutkimuksen mukaan asiakkaat ovat yleisemmin tyytyväisempiä fyysisistä liikkeistä kuin verkkokaupasta ostettuihin tuotteisiin. Tämä on yksi asioista, joka esitellään Resursin myöhemmin tänä vuonna ilmestyvässä raportissa Resurs Retail Report: Strategier för en lojalitetskapande kundresa. Varsinkin digitaalisissa kanavissa laajan…

Emeet DB Schenkerin Janne Matikka: Verkkokaupassa puhaltaa positiiviset tuulet

”Digitalisaation tuomat sovellukset, kuten letka-ajo, itse ajavat autot, tekoäly, robotiikka ja lohkoketjut odottavat jo käyttöönottoaan.”   Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Haastattelemme ennen tapahtumaa yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on DB Schenker. Kysymyksiin vastaa DB Schenkerin Janne Matikka, Head of Field Sales, eCom & Indoor, Helsinki (kuvassa).     TEEMME YHTEISTYÖSSÄ EHANDEL EVENTIN KANSSA HAASTATTELUJA VALIKOITUJEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN…

JYSK takoi uusia ennätyksiä

JYSK Nordicin liikevaihto tilikaudella 2018/19 oli 17,5 miljardia Tanskan kruunua.   JYSK Nordicin viimeisimmän tilikauden liikevaihto kasvoi yhdeksän prosenttia ja nousi näin ollen 17,5 miljardiin Tanskan kruunuun. JYSK uskoo niin ikään, että ammattitaitoinen henkilökunta ja asiakkaaseen keskittyminen niin verkossa kuin kivijalkaliikkeissä on avain menestykseen. Yritys avasi viimeisen tilikauden aikana 96 uutta myymälää ja asiakasmäärä kasvoi…

EMEET Contentorin Niklas Ruottu: Verkkosisältö on jo muutoksen tilassa

”Sisällöntuotannosta puhuttaessa markkinatilanne on todella mielenkiintoinen.”   Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Haastattelemme ennen tapahtumaa yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on Contentor. Kysymyksiin vastaa Contentorin Key Account Manager Niklas Ruottu (kuvassa):   TEEMME YHTEISTYÖSSÄ EHANDEL EVENTIN KANSSA HAASTATTELUJA VALIKOITUJEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN KANSSA.   Kerro hieman yrityksestänne ja millaisia palveluja tarjoatte? – Contentor on sisällöntuotantoa tarjoava yritys…

Goodio laajentaa USA:ssa – valikoima kirjakauppaketju Barnes & Nobleen

Suomalainen suklaabrändi Goodio on tehnyt sopimuksen amerikkalaisen kirjakauppaketju Barnes & Noblen kanssa, yritys kertoo tiedotteessaan. Myynti käynnistetään ketjun kaikissa myymälöissä syyskuun aikana. – Tämä on merkittävä etappi Yhdysvaltain-liiketoiminnallemme. Sopimuksen myötä pääsemme ketjun yli kuuteen sataan liikkeeseen kaikissa Yhdysvaltain osavaltioissa. Olemme iloisia, että saamme viedä suomalaista suklaata laajalti amerikkalaiskuluttajien saataville, sanoo Goodio USA:n toimitusjohtaja Jussi Salonen. Goodio…

EMEET: Avarda on kauppiaan paras kumppani

”Menestyme alallamme, lähellä tuemme kauppiaan oman brando rakentamista ja keskitymme tarjoamaan erinomaisen palvelun kauppiaalle ja kauppiaan käyttälle.” Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Tapahtuman edellä haastattelemme tapahtuman yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on Avarda. Kysymyksiin vastaa Avardan myyntijohtaja Jari-Pekka Sova (kuvassa).

Amazonista tulee hiilijalanjäljetön – ”Me voimme ja meidän täytyy”

Verkkojätti Amazon lähtee mukaan ympäristötaistoon, yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Jeff Bezos (kuvassa) kertoi lehdistökonferenssissa Washingtonissa.   Bezos ilmoitti, että Amazon aikoo käyttää ainoastaan vihreää energiaa vuoteen 2030 mennessä ja yritys on ympäristöneutraali vuoteen 2040 mennessä. – Haluamme käyttää kokoamme ja laajuuttamme viitoittamaan tietä, Bezos sanoi lehdistötilaisuudessa. – Tiedämme, että voimme ja meidän täytyy tehdä niin,…

TILAA

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?