Klarnan panostus kantaa hedelmää

Ohitti 300 miljoonaa.

Klarna on kasvanut kunnolla viimeisen vuoden aikana. Yhtiö on niin ikään panostanut täysillä, jotta asiakkaat voivat suorittaa koko ostosmatkansa yhdessä sovelluksessa. Tämä vaikuttaa kantavan hedelmää. Yhtiön itsensä mukaan liikenne Klarnalta verkkokauppiaille on kasvanut 160 prosenttia vuoden 2021 aikana. Kaikkiaan klikkauksia tämän kautta on tehty 301 miljoonaa kappaletta.

USA:ssa 45 sadasta suuresta jälleenmyyjästä käyttää Klarnan erilaisia mainospalveluita, he kirjoittavat. Sovelluksella on 23 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukaudessa, kansainvälisesti.

Ilmoitus

Klarna on niin paljon muutakin kuin maksumetodi tai kassaratkaisu. Autamme kauppiaita ymmärtämään kuluttajakäyttäytymistä ja autamme markkinointiratkaisuissa, mikä auttaa heitä houkuttamaan kuluttajia, johtamaan liikennettä ja lisäämään konvertointia. Me olemme iso tuki läpi koko ostokokemuksen - onlinella kuin offlinella, kommentoi Klarna Ruotsin maajohtaja Jesper Eriksson.

Ehandel on aikaisemmin haastatellut Klarnan perustajaa ja toimitusjohtajaa Sebastian Siemiatkowskia, miten Klarna on napannut ison palan verkkokaupasta. Ja niin myös asiakasmatkasta startista maaliin.

Meidän kunnianhimonamme ei ole olla markkinapaikka verkkokauppiaille eikä myöskään tulla ”Amazoniksi”. Haluamme sen sijaan auttaa kauppiaitamme olemaan kilpailukykyinen vaihtoehto Amazonille. Haluamme myös tehdä heistä vähemmän Googlesta ja Facebookista riippuvaisia, mitä tulee orgaaniseen liikenteeseen. Meillä on hyvät aikeet verkkokauppaa kohtaan, Siemiatkowski kommentoi tuolloin.