Kansainvälinen

Kestävän kehityksen standardi tuotemerkeille ja jälleenmyyjille

Zalando, Sustainable Apparel Coalition (SAC) ja Higg Co kertoivat eilen uudesta yhteistyöstä. Zalando on panostanut jo jonkin aikaa muotibisneksen vastuullisuuteen ja kestävään kehitykseen. Uusi yhteistyö jatkaa samalla tiellä ja tällä kertaa tarkoituksena on vauhdittaa alan maailmanlaajuista kestävän kehityksen standardia. Zalando alkaa käyttää ensimmäisenä jälleenmyyjänä SAC:n Higg Brand & Retail Module (Higg BRM) -työkalun päivitettyä versiota….

XXL keskeyttää lomautukset

Norjalainen urheiluketju XXL lomautti 1000 henkilöä Norjassa ja 450 Suomessa maaliskuussa, kun korona alkoi syödä myyntiä. Yritys ilmoitti kuitenkin eilen peruvansa lomautukset, koska tämänhetkinen myynti menee hyvin. Henkilöstö palaa takaisin töihin kesäkuussa. Covid-19-tilanne on äärimmäinen tilanne, mutta XXL on nähnyt positiivista myynnin kehitystä maaliskuussa 2020 tapahtuneen taudin puhkeamisen jälkeen. Voin siksi sanoa erittäin tyytyväisenä, että…

Gigantin Marketplace tavoittaa 100 myyjää – visiona supertarjonta

Jo vuonna 2017 oli tiedossa, että Elgiganten eli Suomessa Gigantti-nimellä toimiva elektroniikkajätti, teki töitä oman matketplacen kanssa. Projekti on nyt päässyt kokeiluvaiheen ylitse. Kyllä, palvelu on nyt ohittanut testivaiheen ja se on toiminut vuoden 2019 alusta, Li Persson, Ruotsin Elgigantenin kommunikaatiopäällikkö kertoo.   Kuinka monta myyjää teillä on tänä päivänä? Pohjoismaissa meillä on suurinpiirtein 100…

PayPal lanseeraa QR-koodit

PayPal lanseerasi mahdollisuuden käyttää QR-koodeja ostoon ja myyntiin. PayPalin sovelluksessa tehty lanseeraus mahdollistaa maksut turvallisesti ja ilman, että asiakkaan tarvitsee koskea maksuterminaaliin. Koronan myötä sellaisten digitaalisten, uuteen asiakaskäytökseen sopeutettujen maksumenetelmien, joiden avulla ihmiset voivat välttää fyysiset kontaktit maksuterminaaleissa, kysyntä on kasvanut. Lanseeraamme siksi QR-koodit yksinkertaistamaan turvallisia, ilman käteistä toimivia maksuja. Ja jotta voimme tukea kauppiaitamme…

Ellos uusi sivustonsa

Ellos on ottanut suuren askeleen eteenpäin parantaakseen asiakkaidensa ostokokemusta. Ellos lupaa uuden sivustonsa kautta henkilökohtaisempaa inspiraatiota, helpompaa navigaatiota, asiakaskohtaisempaa tuotevalikoimaa ja kolme kertaa nopeamman onlinekokemuksen. Elloksen uusi verkkokauppasivusto on fantastinen askel eteenpäin, mikä mahdollistaa paremman, nopeamman ja inspiroivan ostoelämyksen yli 90 miljoonalle vuosittaiselle kävijällemme. Tämä on täysin linjassa kunnianhimoisen tavoitteemme kanssa tulla johtavaksi verkkokaupaksi muodin…

Facebook avaa verkkokauppiaille – lanseeraa uuden palvelun

Facebookista tulee markkinapaikka verkkokauppiaille. Sosiaalisen median alusta päästää nyt markkinoille ”Facebook Shops”-palvelun, jonka tarkoituksena on auttaa pienempiä yrityksiä myymään onlinella heidän kanavillaan. Monilla pienillä yrityksillä on vaikeaa juuri nyt ja kun kivijalkaliikkeet sulkevat, yhä useammat lähtevät onlinelle. Me haluamme tehdä shoppailusta saumatonta ja helpottaa kaikkia, pienistä yrityksistä suuriin tuotemerkkeihin, käyttämään sovellustamme ja pääsemään yhteyteen asiakkaiden…

Dustin sulkee toimistoja ja irtisanoo

Dustin pienentää toimintaansa ja sulkee 14 hankkimaansa toimistoa. Myös henkilökuntaa vähennetään noin 50 viralla, yritys kertoo tänään. Muutokset koskevat Ruotsia, Tanskaa, Suomea ja Norjaa. Ne tulevat maksamaan Dustinille ensialkuun noin 25 miljoonaa Ruotsin kruunua, mutta niiden on laskettu johtavan 40 miljoonan kruunun vuosittaiseen säästöön. Digitalisaation kasvava tahti yhteiskunnassa, jota koronapandemia on vauhdittanut, on mahdollistanut palvelu-…

Skandinavia: Näin asiakkaat ajattelevat Amazonin tulosta

Kerroimme jo syksyllä, että Amazon etsii ruotsalaisia kielenkääntäjiä saksalaiselle sivustolleen. Tästä päätellen sivuston ruotsinkielinen versio tavoittelee sinikeltaisia asiakkaita tulevaisuudessa. Viimeisten viikkojen aikana panostus Ruotsiin on muuttunut yhä intensiivisemmäksi, kun yritys hakee avainhenkilöitä vasta-avattuun verkkokauppahaaraan Ruotsissa. Mutta mitä sitten sanovat ne skandinaaviset asiakkaat, jotka jo tekevät ostoksia giganttisella verkkokauppa-aslustalla? Bring otti asiasta selvää suuressa raportissa ja…

Neljännes tulee nyt onlinelta – onnistumisen jälkeen verkkokauppapäällikön rooli jää pois

Verkkokauppapäällikkö Anton Jacobsson, joka vastaa myös omnikanavaisesta toiminnasta, jättää Musti Groupin, yhtiö ilmoitti vähän aikaa sitten. Hän luopuu tehtävästään 30. syyskuuta. Nyt Musti Groupin toimitusjohtaja David Rönnberg kertoo organisaation uudistuksesta ja missä mennään. Anton tuli yritykseen hieman minua ennen. Me olimme osa samaa rekrytointia ja tavoitteena oli tehdä Musti Groupista enemmän verkkokauppaan suuntautunut. Meidän taustamme…

Clas Ohlsonin verkkomyynti kasvoi

Clas Ohlson esitteli aiemmin tänään tuoreita lukuja. Ketjun verkkomyynti kasvoi huhtikuussa 61 prosenttia ja 45 prosenttia vuoden viimeisellä neljänneksellä. Voimme myös nähdä, että verkkokauppalustojemme kehitys tuottaa edelleen hedelmää, yhtiön toimitusjohtaja Lotta Lyrå sanoo raportissa. Kokonaisliikevaihto Pohjoismaissa huhtikuussa laski viime vuoden 580 miljoonasta Ruotsin kruunusta eli noin 55 miljoonasta eurosta 565 miljoonaan kruunuun eli noin 53…