Tuplasti kävijöitä ja liikevaihtoa – Spot-a-Shop uusii käyttöliittymän

Venäjän vaalitulos sotki suunnitelmia.

Shoppailuportaali Spot-a-Shop, joka keskittyy ohjaamaan liikennettä verkkokauppojen alennettuihin tuotteisiin, on tehnyt hienoa tulosta kesän aikana. Tällä hetkellä Suomessa, Ruotsissa, Saksassa, Puolassa, Ranskassa ja Itävallassa sivustoja pyörittävä "Muodin Momondo" panostaa palvelunsa uudistamiseen syksyllä.

Ilmoitus

- Kesä on sujunut mallikkaasti ja verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon (kesä-elokuu), olemme tuplanneet kävijät ja liikevaihdon, toimitusjohtaja Jesse Jyläs kertoo Ehandel.fi:lle.

Aikalisä Venäjällä

Kirjoitimme keväällä Spot-a-Shopin suunnitelmista laajentua Keski-Eurooppaan ja Venäjälle. Kuinka nämä lanseeraukset ovat edenneet?

- Avasimme Itävallan markkinan kesällä ja vahvistimme asemiamme DACH-markkinalla (Saksa, Sveitsi Itävalta). Valitettavasti jouduimme ottamaan aikalisän Venäjän markkinan avaamisessa, johtuen Putinin  udelleenvalinnasta ja tähän liittyneistä spekulaatioista internet-regulaation rajuista muutoksista sekä mahdollisista lisävastapakotteista. Jatkamme uusien maiden avauksia heti vuoden vaihteen jälkeen.

Lisää kauppiaita Ruotsiin

Toukokuun artikkelissa kerroimme Ruotsin satsauksesta. Onko Ruotsin panostus sujunut toivotulla tavalla?

- Kyllä, Ruotsin markkina on hyvällä kasvu-uralla ja jatkamme panostuksia sinne. Tavoitteena on kasvattaa siellä kauppiasmäärää entisestään ja tehdä työtä tunnettuuden eteen, Jyläs sanoo.

Toukokuussa oli myös puhetta Kiinasta, entäs tämä satsaus?

- Kiinan markkinan vuoro on Venäjän ja muun Euroopan avauksien jälkeen, eli tämä on hieman pidemmän aikajakson tavoite.

Koneoppiva suosittelualgoritmi

Jyläksen mukaan Spot-a-Shopin kehityssuunnitelmiin kuuluu palvelun uudistaminen osana suurempaa "remonttia".

Ilmoitus

- Uudistamme vuoden loppuun mennessä koko käyttöliittymän ja helpotamme kuluttajille alennusten löytymistä entisestään. Rakennamme lisäksi omaa IPR:ää kehittämällä koneoppivaa suosittelualgoritmia, jonka avulla pystymme personoimaan käyttökokemuksen ja suosittelemaan entistä relevantimpia tuotteita kullekin kuluttajalle. Meille tuo on erittäin tärkeä ominaisuus, koska tuotemäärämme on valtava ja valikoima vaihtuu usein. Mitä paremmin pystymme tuomaan valikoimasta esiin relevantteja tuotteita kullekin käyttäjälle sen parempi asiakaskokemus tulee ja kävijä säästää siinä aikaa ja rahaa, Jyläs päättää.