Spot-a-Shop panostaa isolla Ruotsiin

Tavoitteena myös EU:n ulkopuoliset markkinat.

Kauppojen parhaimmat tarjoukset yhdelle sivustolle keräävä Spot-a-Shop aikoo panostaa isosti Ruotsiin. Yrityksen idea, paljastaa tarjouksia ja alehintoja vuoden ympäri, on osoittautunut menestykseksi Ruotsissa. Yritys tekee tällä hetkellä yhteistyötä 35 ruotsalaisen kaupan kanssa, mutta tämän vuoden tavoitteena on kasvattaa tuota lukua vähintään 50 prosentilla.

Ilmoitus

Spot-a-Shop perustettiin jo 2014, mutta lanseerattiin Ruotsissa vasta 2017. Vain vajaassa vuodessa yhtiö on saavuttanut suuren suosion saamalla kaupat ymmärtämään, että käynnissä olevien ale-myyntien kertominen on hyvin tärkeää.

- Moni asiakas luulee, että alennusmyynnit ovat vain kaksi tai kolme kertaa vuodessa. Verkkokaupoissa alennusmyynnit ovat vuoden ympäri. Koko ajan on tarkistettava ja päivitettävä tuotevalikoimaa. Spot-a-Shop luo tässä erittäin suuret arvot niin kaupoille kuin asiakkaille, kertoo Izabell Persson, Ruotsin Spot-a-Shopin Country Manager.

Asiakkaat palaavat uudestaan

Spot-a-Shop ei ole verkkokauppa, vaan välittäjä. He keräävät erilaisia alennusmyyntejä ja tarjouksia tavalla, joka on asiakkaalle helppo hallita. Kun asiakas löytää jotain ostettava, hänet ohjataan kyseisen kaupan omalle sivustolle, jossa kaupat tehdään.

- Moni asiakas päätyy ostamaan enemmänkin kaupan omalta sivustolta. Löytää ehkä vahingossa jotain mielenkiintoista tai sitten yksinkertaisesti pitää kaupan toimintatavoista. Aika usein asiakkaat palaavat suoraan kaupan sivulle myöhemminkin. Tällä tavoin kauppa voittaa samaan aikaan kun asiakaskin löytää etsimänsä, Izabell Persson huomauttaa.

Tavoitteena Kiinan markkinat

Yksi syy miksi kaupat haluavat tehdä yhteistyötä Spot-a-Shopin kanssa on muun muassa se, että heidän ratkaisunsa vauhdittaa kauppojen varastokiertoa. Spot-a-Shopin avulla varaston voi myydä nopeammin kuin muuten, mikä taasen säästää rahaa.

Spot-a-Shopilla on työntekijöitä ympäri maailman ja tällä hetkellä heillä on 10 palkattua työntekijää. Yritys on saanut useaan otteeseen lisää pääomaa ja aikaisemmin tänä vuonna suuri saksalainen mediayhtiö investoi heihin. Tavoitteena on nyt päästä EU:n ulkopuolisille markkinoille – muun muassa Kiinaan. Mutta ensin odottaa suurpanostus Ruotsiin ja lanseeraus Itävaltaan.

Lue myös:  https://ehandel.fi/spot-a-shop-tahtaa-venajalle-ja-keski-eurooppaaan/

Ilmoitus