Uusi ruoan verkkokauppa satsaa halpaan toimitusmaksuun

"Viisi vuotta Ruotsia jäljessä."

Ilmoitus

Suomessa ruoan verkkokauppa on yhä marginaalista, mutta alalle saapuu kuitenkin uusia yrittäjiä. Huomenna perjantaina Ada Fresh avaa pilottihankkeen Espoossa, kertoo Talouselämä.

Ada Fresh lupailee toimitukset kotiovelle muutaman euron toimitusmaksulla. Katteita haetaan mieluummin tuotteiden hinnasta. Yksi perustajista on Arhi Kivilahti, jonka mukaan mukaan yritys aikoo hankkia jatkossa omia varastoja.

– Me lähdimme tässä pilotissa testaamaan sitä, mikä on halvin, ketterin ja paras tapa hoitaa ruoan verkkokauppaa, ja sitä kautta oppimaan. Oma varasto tulee sitten kun aika on kypsä, Kivilahti kertoo Talouselämälle.

LUE MYÖS: Suuret verkkoruokakaupat jyräävät pienet

Arhi Kivilahti on aikaisemmin työskennellyt Keskon palveluksessa vastaten digitaalisista palveluista. Hänen lisäkseen yrityksessä ovat mukana Antti Everi ja Klaus Hannus, jotka myös omaavat kokemusta kaupan alalta nimenomaan Keskosta.

– Tavoitteenamme on, että pystyisimme joka viikko ottamaan lisää asiakkaita ja kasvamaan tasaisesti.

Perustajien usko ruoan verkkokaupan kasvuun Suomessa on vahva.

– Olemme ruoan verkkokaupassa Ruotsia yli viisi vuotta jäljessä, eikä Ruotsikaan ole mikään edelläkävijä ruoan verkkokaupassa, Kivilahti sanoo haastattelussa.

Ilmoitus