Skincity: Suomalaiset ovat ottaneet meidät hyvin vastaan

Tavoitteena nousta suurimmaksi.

Ilmoitus

Ruotsalainen ihonhoitoon ja -tuotteisiin erikoistunut verkkokauppa Skincity avasi suomenkieliset sivustonsa toukokuun lopulla. Yrityksen tavoitteena nousta on suurimmaksi toimijaksi suomalaisilla markkinoilla.

Kuinka alku on oikein sujunut?

- Avasimme suomenkieliset sivustot 28.5 ja saamme olla tyytyväisiä alkuun, ottaen huomioon, että on ollut kesä ja lomakausi ja että emme ole vielä päässeet täyteen vauhtiin esimerkiksi markkinoinnissa. Suomalaiset asiakkaamme ovat ottaneet uudet tuotteet hyvin vastaan, kertoo yrityksen CMO Daniela Sjunnesson.

Tehokas koulutus Tukholmassa

Kevään aikana suomenkielinen henkilökunta kävi läpi tehokkaan oppimisjakson Tukholman pääkonttorissa, jossa he saivat tutustua tuotevalikoimaan ja yrityksen konseptiin.

- Siitä lähtien kun aloitimme Suomen verkkosivut, kaikki kommunikaatio ja palvelu on tapahtunut suomeksi. Tähän asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Me puolestaan olemme olleet tyytyväisiä siihen seikkaan, että asiakkaamme Suomessa ovat erittäin aktiivisesti osallistuneet ihotesteihimme, jotka antavat räätälöidyn suosituksen.

Ongelmaton alku

Sjunneson kertoo, että käytännön asiat, kuten logistiikka on sujunut ongelmitta alkuvaiheessa, ja että yrityksen asiakaspalvelu on valmiina auttamaan ongelmatilanteissa.

Mitä odotuksia sinulla on loppuvuodelle Suomen suhteen?

- Odotan jännittävää ja tapahtumarikasta loppuvuotta. Aloitamme markkinoinnin Suomessa, seuraava askel on esiintyä sosiaalisissa medioissa, tehdä yhteistyötä paikallisten kumppaneiden kanssa ja yleensä olla näkyvillä Suomessa. Meillä on myynnissä useita tuotemerkkejä, jotka ovat uusia Suomen markkinoilla ja tavaramerkkejä yksinoikeudella. Haluamme kertoa suomalaisille asiakkaille tuotteistamme ja hoitomuodoista jotka todella tuottavat tulosta.

Ilmoitus

Toimiiko konseptinne Suomessa, vai vaatiko se hienosäätöä?   

- Alustavasti tulemme ajamaan samaa konseptia kuin Ruotsissa, kuitenkin paikallisesti  soveltaen. Tietenkin toivomme, että tavaramerkkimme, tuotteemme ja hoitomme tulevat yhtä tutuiksi suomalaisille, kuin ne ovat tulleet ruotsalaisille viimeisen seitsemän vuoden aikana. Skincity kehittyy koko ajan konseptina, ja olemme käynnistäneet muutamia kehitysprojekteja, mitä tulee palveluihin, tuotevalikoimaan ja eräisiin teknisiin ratkaisuihin. Nämä konseptit tulevat käyttöön kaikille markkinoille, Sjunneson päättää.

LUE MYÖS: Skincity pyrkii suurimmaksi toimijaksi Suomen markkinoilla