Partyking voitolle kovan vuoden jälkeen

Laajennukset ulkomaille avain menestykseen.



Tulosvuosi 2015/2016 oli ensimmäinen vuosi, jolloin Partykungen teki miinustuloksen. Nyt kurssi on jälleen käännetty kohti parempaa suuntaa.

Yritys on nyt korjannut tilikauden kalenterivuoteen sopivaksi ja liikevaihto pidennetylle vuodelle, syykuusta 2016 joulukuuhun 2017, nousi reiluun 19 miljoonaan euroon, josta voittoa oli reilut 67 000 euroa.

Panostus Pohjoismaihin

Kalenterivuosi 2017, eli tammikuusta joulukuuhun, osoittaa, että yhtiö on tehostanut toimintaansa ja Partykungenin liikevaihto nousi 13 miljoonaan euroon ja voittoa tuli 270 000 euroa.

Positiivisen kehityksen syyksi luetaan muun muassa yrityksen pohjoismaiset panostukset, joista suomalainen verkkokauppa Partyking.fi on yrityksen tuorein satsaus.

– Olemme juuri lanseeranneet suomalaisen verkkosivustomme Partyking.fi, joka on saanut hyvän vastaanoton naapurimaassamme. Uskomme, että Suomi yhdessä Norjan ja Tanskan kanssa tulevat olemaan tärkeitä palasia jatkuvassa kasvussamme, kertoo varatoimitusjohtaja Jeff Jansson tiedotteessa.

Myynnistä 15 prosenttia ulkomaille

Tosiasia on, että kansainväliset sivustot kattavat suuren osan yrityksen liikevaihdosta.

– Suunnittelimme jo hyvin aikaisessa vaiheessa kansainvälistä laajennusta rekisteröimällä tuotemerkin Partyking pohjoisiin naapurimaihimme. Tämä on tuottanut hedelmää, sillä Norja ja Tanska tuottivat yhdessä lähes 15 prosenttia liikevaihdosta, kertoo Partykungenin perustaja ja toimitusjohtaja Joel Svensson.

Liikesuunnitelma tulevalle viidelle vuodelle on nyt asetettu ja yritys tavoittelee 30 miljoonan euron liikevaihtoa ja 20-25 prosentin kasvua vuosittain.

Lue myös: https://ehandel.fi/juhlatarvikkeet-verkosta-kunhan-posti-toimii/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest