Partyking: Suomi vaikea markkina meille mutta potentiaalia riittää

"Kivijalalla vahva ote Suomessa."

Suomeen kesällä rantautunut Partyking tähtää tuplaavansa myyntinsä Suomessa ensi vuonna noin 700 000 euroon. Yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Joel Svensson kertoo, että Suomessa rittää haasteita.

Ilmoitus

- Kivijalkakaupoilla on Suomessa vielä vahva ote väihttäiskaupasta. Verkkomyynti ei ole yhtä kehittynyttä kuin Ruotsissa, Suomen tilannetta voi verrata Ruotsiin noin 5-10 vuotta sitten. Mutta toisaalta näemme valtavasti potentiaalia Suomessa, Svensson sanoo.

Vuonna 2009 perustettu yritys työllistää yhteesnä noin 40 henkilöä ja sen kokonaismyynti vuodelle on arviolta noin 17 miljoonaa euroa, Suomen osuus tästä on noin kaksi prosenttia.

Halloween kulta-aikaa

Naamiaisasuja myyville verkkokaupoille loka-marraskuun vaihde on kulta-aikaa, Halloweenin toimiessa myyntipiikkinä. Myös Partyking hyötyy Halloweenista, mörkökauden myynti muodostaa noin kolmasosan yrityksen kokonaismyynnistä.

-  Lokakuun myynti on arviolta noin 3,8 miljoonaa euroa, Suomen osuus tästä on noin 120 000 euroa, Svensson kertoo.

Kuinka Halloween-myynti on kehittynyt viime vuosina?

- Vuodesta 2009 vuoteen 2015 saimme kokea huikeata kehitystä mutta sen jälkeen kiinnostus Halloweenia kohtaan on tasaantunut Pohjoismaissa, Svensson päättää.