Columbia Roadin liikevaihto nousi 8,9 miljoonaan euroon

Kasvua 46 prosenttia.

Columbia Roadin liikevaihto kasvoi viime vuonna 46 prosenttia ja nousi 8,9 miljoonaan euroon. Suomen liiketoiminnan tulos oli 1,4 miljoonaa euroa.

Columbia Roadin tavoitteena on lisätä asiakasyritysten kilpailukykyä digitaalisessa myynnissä ja markkinoinnissa. Olemme erittäin tyytyväisiä viime vuoden kasvuun, joka on tullut pääasiassa verkkomyynnin kyvykkyyksien suunnittelusta ja rakentamisesta, pitäen sisällään esimerkiksi verkkokauppoja ja erilaisia markkinointiteknologian ratkaisuja sekä growth hackingistä eli digitaalisen ostopolun jatkuvasta optimoinnista ja tehostamisesta, Suomen maajohtaja Eero Martela kertoo.

Ilmoitus

Columbia Roadin Managing Partner Sirkka-Liisa Rotinen sanoo puolestaan, että heidän tavoitteenaan on jatkaa kannattavaa kasvua siirtymällä kohti entistäkin kokonaisvaltaisemmin digitaalista myyntiä tukevaa tarjontaa.

Voidaankin jo puhua asiakkaidemme koko myyntitoiminnan transformaatiosta, johon Columbia Road tarjoaa monipuolisia konsultointipalveluita liittyen esimerkiksi asiakkaiden organisaatioihin, myyntistrategioihin ja markkinointiteknologiaratkaisuihin, kuten Salesforce, hän sanoo.

 

“Autamme kaikenkokoisia yrityksiä”

Columbia Road on Pohjoismaiden johtava digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista myynnin optimointia ja automatisointia asiakashankinnasta digitaalisten kanavien rakentamiseen ja asiakkuuksien kasvattamiseen.

Autamme kaikenkokoisia yrityksiä joko aloittamaan tai kasvattamaan liiketoimintaa verkossa. Näemme, että suomalaisilla yrityksillä on valtava potentiaali tehostaa liiketoimintaansa digitaalisten myyntikanavien avulla, Sirkka-Liisa Rotinen kertoo Ehandelille.

Columbia Road panostaa tällä hetkellä nykyisille markkinoilleen Suomeen ja Ruotsiin, mutta Rotisen mukaan he harkitsevat laajentumista tulevaisuudessa myös muihin maihin.

 

“Työntekijöillä vahva usko”

Aiemmin tänä vuonna Columbia Road kertoi lanseeranneensa koko henkilöstölle osakeannin. Kaikille työntekijöille annettiin mahdollisuus päästä yrityksen omistajaksi. Ensimmäinen osakeanti järjestettiin syksyn 2019 aikana ja se poiki hyvän tuloksen.

Ilmoitus

Työntekijöillä on vahva usko Columbia Roadin tulevaisuuteen, sillä jopa puolet henkilökunnasta osallistui osakeohjelmaan. Tätä voidaan pitää erinomaisena tuloksena henkilöstöannissa, Sirkka-Liisa Rotinen kertoo.

 

Entä millaiset odotukset teillä on tältä vuodelta?

Asiakasprojektimme liittyvät vahvasti digitaalisiin myyntikanaviin ja niiden kehittämiseen. Digitaalinen myynti on yrityksille mahdollisuus lisätä kasvua, mutta myös keino tehostaa ja automatisoida myyntiä sekä muuta liiketoimintaa, hän sanoo.

Uskomme, että verkkokaupan rooli kasvaa tänä vuonna merkittävästi niin yritys- kuin kuluttajapuolella.

LUE MYÖS: Columbia Road lanseerasi osakeohjelman henkilöstölle

Columbia Road on Futuricen tytäryhtiö, jolla on 100 työntekijää Helsingissä ja Tukholmassa. Futurice-konserniin kuuluvan Columbia Roadin asiakkaita ovat sekä kuluttaja- että B2B-yritykset kuten Marimekko, Posti ja Lassila & Tikanoja.