Boozt sulkee Klarnan Pohjoismaissa – omasta maksupalvelusta tulee pysyvä

Sitoo asiakkaat lähemmäksi.

Boozt paljasti vähän aikaa sitten keskeyttäneensä yhteistyönsä Klarnan kanssa outletputiikissaan Booztlet. Sen sijaan he kokeilivat itsensä kehittämää laskutusjärjestelmää, jonka nimi on Booztpay. Ajatuksena oli kokeilla uutta järjestelmää parin kuukauden ajan ja sitten ”arvioida se suhteessa muihin vaihtoehtoihin”.

Noin kuukausi sitten Boozt oli vielä melko varautunut kertomaan yksityiskohdista. Nyt testi on kuitenkin lopetettu ja verkkojätti kertoo, että Booztpaysta tulee pysyvä ratkaisu, ei pelkästään Booztletissä vaan myös Booztin pääsivustolla.

Ilmoitus

Kyllä, olemme ryhtyneet käyttämään Booztpayta myös Boozt.comilla onnistuneen kehityksen jälkeen Booztlet.comilla, yhtiön kommunikaatiopäällikkö Anders Enevoldsen kertoo Ehandelille.

Booztin mukaan tarkoituksena on, että tämä antaa yhtiölle ”entistä paremman kontrollin asiakasmatkasta”, jossa hyötynä on esimerkiksi kasvanut lojaalisuus. Lehdistötiedotteessa kerrotaan, että Booztpayn tavoitteena on sitoa asiakkaat lähemmäs Booztia ja sillä tavalla kasvattaa lojaalisuutta sekä ostojen määrää myös jatkossa.

 

Tarkoittaako tämä, että lopetatte yhteistyön Klarnan kanssa?

Käytämme edelleen Klarnaa Pohjoismaiden ulkopuolella eikä heidän tuotteessaan ole mitään huomauttamista. Meillä on vain ollut mahdollisuus kehittää räätälöity maksusysteemi, mikä sopii tarpeisiimme, aivan kuten kaikki itsekehittämämme techratkaisut.

Booztpayn takana on maksutoimija Avarda, joka on kehittänyt palvelun yhteistyössä Booztin kanssa. Mikael Johansson, Avardan toimitusjohtaja kertoo, että Booztpayta on kehitetty testin kuluessa.

Meillä on ollut pilotti Booztletissä 6 kuukautta ja onnistuneen tuloksen ansiosta tästä tulee ratkaisu molempiin putiikkeihin jatkossa. Olemme yhdessä pilotin kuluessa kehittäneet ennen kaikkea oston jälkeistä virtausta, jotta se sopii Booztille ja heidän asiakkailleen, hän sanoo.

 

Ilmoitus

Mitä tarkoitat, että olette kehittäneet oston jälkeistä virtausta? Mitä siellä on tarvittu?

Avardan jälkiosto pohjautuu siihen, että kauppiaalla on kontrolli koko ostosmatkan ajan sekä se luo mahdollisuuden startata tämä asiakasmatka uudelleen. Booztin tapauksessa olemme myös rakentaneet virtauksen Booztin ympäristöön, mikä mahdollistaa kommunikoinnin asiakkaiden kanssa kaikissa vaiheissa.

 

LUE MYÖS: Avarda lanseerasi uuden kauppiaskohtaisen ”Osta nyt, maksa myöhemmin”-ratkaisun