Amazon kyynelkaasumokasta: ”Ei ole enää saatavilla”

Luiskahti järjestelmän läpi.

Laiton kyynelkaasusuihke, jota myytiin naapurimaa Ruotsin Amazonilla ja josta Ehandel eilen raportoi, on nyt poistettu sivustolta. Ovatko ruotsalaisasiakkaat ostaneet kyseistä asetta ei ole tiedossa eikä yhtiö vastaa tähän kysymykseen.

Amazonilla turvallisuus on korkealle priorisoitu kysymys. Vaadimme, että kaikki tuotteet ovat lakien ja sääntöjen mukaisia ja olemme kehittäneet markkinoiden johtavan työkalun, joka ehkäisee vaarallisten tuotteiden, tai sellaisten, jotka eivät ole olemassa olevien sääntöjen mukaiset, pääsyn myymälöihimme. Kyseinen tuote ei ole enää saatavilla, Amazonin tiedottaja kertoo Ehandelille.

Ilmoitus

He eivät myöskään halua tarkalleen kertoa miten tuote, joka rikkoo lakeja ja sääntöjä, tässä tapauksessa aselakia, on kuitenkin luiskahtanut kyseisen työkalun lävitse. Sen sijaan he kertovat mitä tapahtuu kulissien takana, mitä toimenpiteitä on tehty jo aikaisemmin ja edelleen tehdään, kun virheitä ilmenee.

Ensinnäkin estämme epäillyt, turvattomat tai laittomat tuotteet niin, että ne eivät listaudu myymälöihimme, eivätkä asiakkaat koskaan pääse niihin käsiksi. Tehdäksemme tämän teemme ennakoivaa työtä jo silloin, kun kolmannen osapuolen myyjä rekisteröi tiliä. Tekniikkaamme tutkii heitä prosessin aikana ja poistaa epäilyttävät toimijat ennen kuin rekisteröinti on edes mennyt lävitse.

Katsomme myös erityisiä tuotteita, tai tarjouksia, ja jos huomaamme, että ne rikkovat meidän policyamme, niin työkalumme estää näiden pääsyn. Jos työkalumme ei kuitenkaan huomaa tätä, niin asiantuntijatiimimme tekee manuaalisen tarkastuksen. Vuonna 2019 tiimimme esti yli kuusi miljardia epäilyttävää tuotetta eri tyyppiseltä väärinkäytöltä, mukaan lukien ne, jotka ei ole yksissä lakien ja sääntöjen kanssa, ennen niiden julkaisemista myymälöissämme.

 

”Voi olla ongelmallista”

Mutta tässä tapauksessa työkalu ei vaikuta riittäneen ja vaikuttaa taaskin siltä, että asiakkaiden tai muiden tarkkaavaisten on kerrottava Amazonille, mikä on oikein ja mikä väärin, ennen kuin virhe huomataan.

Tarkastamme jatkuvasti myyjiin, tuotteisiin, tuotemerkkeihin ja tarjouksiin liittyviä datapisteitä havaitaksemme toiminnan, joka voi osoittaa, onko joku kaupassamme olevista tuotteista ongelmallinen. Työkalumme skannaa satoja miljoonia tuotteita myymälässämme joka minuutti. Ne tarkastelevat yli viisi miljardia päivittäistä muutosta tuotesivuilla ja analysoi yli 22 miljoonaa asiakaspalautetta joka viikko.

Vaikuttaa siltä, että kielen käyttö on voittanut AI:n tässä tapauksessa.

Työkalumme käyttävät luonnollista kielenkäsittelyä ja koneoppimista, mikä tarkoittaa, että uutta tietoa syötetään sisään päivittäin niin, että se oppii paremmin ennakolta pysäyttämään epäilyttävät tarjoukset. Kun ongelmia tulee, me toimimme nopeasti suojataksemme asiakkaitamme ja teemme suoraan töitä jälleenmyyjien, tuotemerkkien ja viranomaisten kanssa.

Ilmoitus

Kaikki Amazonin työntekijät voivat myös vetää ”Andon-johtoa”, jos he saavat palautetta tuotteesta, mikä voi olla vaarallinen tai ei ole lakien ja sääntöjen mukainen. Tämä ”Andon-johto” luo heti kättelyssä tutkinnan ja tuote vedetään pois myymälöistämme.

 

”Investoinut 500 miljoonaa dollaria”

He sanovat myös työskentelevänsä säännöllisesti säätelevien viranomaisten kanssa ja jakavat tietoa, mikä auttaa heitä tunnistamaan trendejä, kehittämään sääntöjä ja myös tekemään päätöksiä, joilla tuotteita vedetään pois markkinoilta.

Jos näin on asia olemme suoraan yhteydessä asiakkaisiimme. Olemme investoineet yli 500 miljoonaa dollaria suojataksemme myymälöitämme ja asiakkaitamme ja olemme rakentaneet kunnon ohjelman varmistaaksemme, että ne tuotteet, joita meillä tarjotaan ovat turvallisia ja lakien ja sääntöjen mukaiset. Haluamme, että asiakkaat voivat shoppailla ja tuntea olonsa turvalliseksi. Mutta jos kuitenkin jokin asia tuntuu arveluttavalta voi ottaa yhteyttää asiakaspalveluumme ja me tutkimme asiaa.