VR:n verkkokauppaprojekti sai jatkoa – elämyksiä myös junamatkan ulkopuolella

Tavaravaunu -verkkokaupasta löytyy muun muassa Brio-junia ja VR:n työntekijöiden vanhoista vaatteista valmistettuja kangaskasseja.

VR perusti jo viime vuonna ravintolavaunusta tuttuja ruoka-annoksia myyvän verkkokaupan, joka tarjoili ruokaelämyksiä pääkaupunkiseudulla. Tänään yhtiö kertoo jatkavansa onlinemyyntiä tavaravaunu.vr.fi-verkkokaupassa, joka on toteutettu yhdessä Columbia Roadin kanssa.

Projektissa on hyödynnetty viime vuonna toteutetun verkkokaupan muotoilua ja tekniikkaa.

Ilmoitus

Aiemman verkkokaupan hyödyntäminen mahdollisti jopa 50 % pienemmät ulkopuoliset suunnitteluinvestoinnit VR:lle, koska pystyimme hyvin pitkälle hyödyntämään aiemmin suunnitellun ravintolaruoan verkkokaupan designia ja toiminnallisuuksia. Myös esimerkiksi analytiikka voitiin monistaa uuteen kauppaan, Fabian Häusler Columbia Roadilta kertoo tiedotteessa.

VR:n uudesta verkkokaupasta löytyy muun muassa Brio-junia ja Globe Hope ompelemia kangaskasseja, jotka on valmistettu yhtiön työntekijöiden vanhoista vaatteista.

Olemme kehittäneet pandemian aikana uutta liiketoimintaa ja palveluita. Meille on tärkeää kehittyä jatkuvasti ja kokeilla uusia palveluita nopeasti ja ketterästi. Tavaravaunun avaaminen oli luonteva seuraava askel verkkokauppatoiminnassa. Me kaikki käytämme entistä enemmän aikaa verkossa ja uskomme, että tällä saralla on mahdollisuudet vaikka mihin, VR:n matkustajaliikenteen johtaja Topi Simola sanoo.