Virus voi tuplata verkkokaupan

Onlinemyynti voi ponnistaa kunnon nousuun Koronan ansiosta.

Sanomalehti Post & Parcel raportoi, että Koronavirus saattaa antaa verkkokaupalle todellisen ponnahduslaudan. Kuljetusyhtiö ParcelHeron mukaan verkkokauppa saattaa nousta jopa 40 prosenttiin kaikesta kaupankäynnistä, tai kaksinkertaistua tavallisesta tasosta.

Britanniassa verkkokaupalla on jo noin 20 prosentin pala kaikesta kaupasta ja tuo osuus tulee nousemaan huimasti, jos entistä useammat päättävät eristäytyä viruksen pelossa kotiinsa.

Ilmoitus

Esimerkiksi hallituksen toimintasuunnitelma identifoi vanhemmat ihmiset riskiryhmään kuuluvaksi. Perinteisesti vanhemmat ihmiset ovat olleet vähemmän kiinnostuneita ostamaan verkosta, mutta on erittäin todennäköistä, että tämä ryhmä alkaa käyttää kotiinkuljetuksia, tai että he antavat hoitajien tilata toimituksen heille, jos virus leviää vakavammin, PercelHero kertoo.

Kotitaloustuotteiden odotetaan kasvattavan myyntiään.

Uskomme ruuan kotikuljetusten lisäävän suosiota, kotitaloustuotteet ja erityisesti tuotteet, kuten saippuat tulevat kasvattamaan myyntiään 100-prosenttisesti. Jälleenmyyjien on sopeutettava omnikanavaista myyntiään verkkoon ja suunniteltava jo, että lähikuukausien aikana fyysisten liikkeiden myynti tulee pienenemään.

Odotettavissa on, että useimmat palaavat entisiin ostotottumuksiinsa sen jälkeen, kun viruksen leviäminen on laantunut, mutta verkkokaupan osuus saattaa silti jäädä pysyvästi korkeammaksi.