Viidesosa briteistä ostaa ruokansa verkosta

"Verkkokauppa tulee ihmisille tärkeämmäksi koko ajan".

Ilmoitus

Kansainvälinen affilliate-verkosto Awinin teettämän tutkimuksen mukaan peräti 20 prosenttia briteistä ostavat ruokansa verkosta. Sen lisäksi 30 prosenttia ilmoittavat tekevänsä ruokaostoksia verkossa säännöllisesti.

Vastaajista jokainen ilmoitti olevansa vastuussa taloudensa ruokaostoksista. Asiasta raportoi FoodNavigator.com.

Ilmoitus

Kolme hyvää syytä

Vastaajat perustelivat verkon kautta tilaamista monella eri syyllä, mutta tavallisimmat vastaukset olivat, että "se on mukavampaa", "se on fyysisesti helpompaa" sekä sen, että "taloustilannetta on helpompaa kontrolloida".

- Maailmalla verkkokauppa tulee koko ajan ihmisille tärkeämmäksi. Asiakkaat sopeutuvat tähän, Awinin markkinointipäällikkö Claire Mullan sanoo FoodNavigatorille.

Kivijalalla myös vankka asema

Raportissa kävi myös ilmi, että 20 prosenttia vastaajista sanoivat, että eivät koskaan ostaa ruokaa verkossa, ja 30 prosenttia tekee sitä harvoin.

Nämä vastaajat perustelivat puolestaan kantansa sillä, että heillä ei ole "aikaa istua kotona tilauksia odottamassa", "eivät luota tuotteiden tuoreuteen", ja sen, että "tykkäävät shoppailukokemuksesta ja nähdä tarjoukset kaupassa".