VetZoo tuplasi liikevaihtonsa – ”Panostamme kasvuun”

"Liiketoimintamalli toimii."

Ilmoitus

Mustin ja Mirrin ruotsalainen verkkokauppa VetZoo lähes kaskinkertaisti liikevaihtonsa vuonna 2017. Liikevaihto nousi 73 miljoonasta yli 133 miljoonaan kruunuun.

- Panostamme kasvuun ja olemme onnistuneet kasvamaan 80 prosenttia, mikä on aivan mahtava luku, sanoo toimitusjohtaja Lars Martin Norviit.

Tulos miinuksella

Vaikka liikevaihto onkin kasvanut niin tulos on kehittynyt toiseen suuntaan, -1,6 miljoonasta -7,3 miljoonaan kruunuun. Tämä selittyy Norviitin mukaan TV-mainosten kustannuksilla.

- Tiedämme, että liiketoimintamallimme toimii, koksa asiakkaat palaavat takaisn, siksi uskallamme panostaa voimakkaaseen markkinointistrategiaan, Norviit selittää.

Onko TV-mainonta kasvun takana?

- Kyllä. Se on edesauttanut kasvua, mutta myös vaikuttanut tulokseen negatiivisesti. Mutta koska tiedämme, että asiakkaat palaavat meille, niin olemme valmiita siihen investointiin.

Musti ja Mirri osti Vetzoon viime vuonna ja hieman myöhemmin myös Vetzoon ruotsalaisen  kilpailijan Animailin. Tarkoituksena oli että entiset kilpailijat jatkaisivat toimintaa rinta rinnan, vaikka suunnitelmissa oli myös mittakaavaetujen löytyminen uuden järjestelyn tuloksena. Huhtikuusta lähtien entiset kilpailijat siirtyivät käyttämään Vetzoon alustaa sekä tämän varastoa Norrköpingissä.

- Nyt työskentelemme yhtenä organisaationa. Kaikki toimii erinomaisesti, kiitos tarkan suunnittelun ja taitavien työntekijöiden, Norviit sanoo.

Ilmoitus