Verkkokauppajätti: ”Voimakasta kasvua pienille ja keskisuurille”

Erittäin suosittu pk-yritysten parissa.

Ilmoitus

Tietotekniikan verkkokauppa Dustin on julkaissut tuloksensa kaudelta joulukuu-helmikuu. Pohjoismainen verkkokauppa on kasvattanut liikevaihtoaan lähes 9 prosentilla 270 miljoonaan euroon. Tulos oli noin 9,2 miljoonaa euroa.

Huomioitavaa tilikaudelta on myynnin suuri osuus pk-yrityksille, joka kasvoi peräti 22 prosenttia.

Samalla myynti yksityislle (B2C-segmentti) on kasvanut 11 prosenttia. Kokonaiskasvua hidasti myynti suurille yrityksille, sekä myynti julkiselle sektorille (LCP). Niiden kohdalla luvut näyttävät vaatimatonta 0,2 prosentin kasvua.

- Yhteenvetona voidaan sanoa, että Dustin on kehittynyt hyvin vuoden toisella neljänneksellä ja me näemme tulevaisuuden yhä positiivisena. Parempi tasapaino pk- ja LCP-segmenttien välillä sekä parannettu tuotekirjo, jossa on enemmän edistyneitä tuotteita ja palveluita vaikuttivat vahvasti marginaaliin, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Thomas Ekman.

 

Yrityksen 12 kuukauden liikevaihto oli noin 980 miljoonaa euroa.