Verkkokauppa ja Starbucks yhteistyöhön

Kahvikuljetuksia tiedossa.

Starbucks lopetti verkkokauppansa viime vuonna yrityksen ilmoitettua, ettei 42 miljoonaa dollaria vuodessa ollut riittävästi. Kahvijätin oli sen sijaan tarkoitus panostaa sovellukseen, joka tekisi ostokokemuksesta kahvilassa digitaalisemman.

Ilmoitus

Onko syynä sitten verkkokaupan lopettaminen vai jokin muu, mutta Starbucksin myynti Kiinassa on vähentynyt viime aikoina. Reutersin mukaan Starbucks on myös lyöttäytynyt yhteen Alibaban kanssa parempien toimitusten toivossa. Starbucksin aikaisemmin palkkaamat kuljetusyhtiöt eivät Reutersin mukaan olleet Starbucksin vaatimusten mukaiset.

Käynnistyy syksyllä

Starbucks ei ole kommentoinut asiaa, mutta Wall Street Journalin mukaan yhteistyökumppanit ilmoittavat virallisesti yhteistyöstä vielä tällä viikolla.

Starbucksin ja Alibaban kuljetusyhteistyö käynnistyy saatujen tietojen mukaan syksyllä Pekingissä ja Shanghaissa.