Verkkokauppa.com siirtyy pikkuhiljaa kokonaan kivijalasta verkkoon

Hintakilpailu on kovaa.

Verkkojätti Amazonin on huhuttu laajentuvan pian Pohjoismaihin, joka voi tuoda uutta kilpailua asiakkaista. Kauppalehden mukaan Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Panu Porkka ei kuitenkaan usko, että Amazon saisi aikaan hintasodan Suomessa.

Ilmoitus

- Suomen kuluttajaelektroniikkamarkkina on todella kilpailtu ja hintakilpailu on erittäin kovaa. Aika matalakatteista liiketoimintaa tässä pyöritetään, mutta kilpailu on aina hyvä asia ja saa kaikki toimijat kiristämään juoksua, Panu Porkka kertoo.

Logistinen etu selkeä

Verkkokauppa.com on jo vuosia kehittänyt liiketoimintaansa siihen suuntaan, että kauppa siirtyy kivijalasta verkkoon, tuli Suomeen uusia toimijoita taikka ei.

- Kehitämme jatkossakin liiketoimintaa riippumatta siitä, minkä maalainen tai minkä niminen kilpailija on. Meillä on matala kulurakenne ja pystymme vastaamaan hintakilpailuun. Logistinen etumme on myös selkeä, Porkka huomauttaa Kauppalehdelle.

Suunnitelmista huolimatta Verkkokauppa.com avasi Raisioon uuden jättimyymälän maaliskuussa.

- Kansantaloudellinen tilanne on hyvä ja löysimme meille erittäin soveltuvan liikepaikan. Myymälän avaaminen on selkeästi nostanut verkko-ostojemme määrää Turussa, Porkka kertoo.

Myyntiin kasvua loppuvuodelle

Verkkokauppa.comin ensimmäinen vuosineljännes oli maltillinen. Samaa odotetaan myös toiselta kvartaalilta.

- Myynnillisesti merkittävämpi kasvu tullaan tekemään kahdella viimeisellä kvartaalilla. Meillä on edelleen näkymä, että tästä tulee hyvä kasvuvuosi ja ennustamme 6-16 prosentin myynnin kasvua, Porkka toteaa.

Ilmoitus