Verkko-ostaminen moninkertaistui Black Fridayn aikana

Viikon myyntiluvut kasvoivat 103 prosenttia.

Ilmoitus

Yrittäjäsanomat uutisoi, että suomalaisten pk-yrittäjien verkkokauppojen myynti lisääntyi moninkertaisesti sekä viime viikon perjantaina että koko viikon aikana. Uutinen perustuu verkkokauppojen automaatioita tarjoavan Flashnoden tilastoihin.

Black Fridayn aikana  tehtiin yli kolme kertaa normaalia enemmän verkkokauppatilauksia, selviää Flashnoden datasta. Vertauslukuna käytettiin neljän aiemman perjantain keskimääräistä myyntiä.

Ajaa ostokäyttäytymistä verkon suuntaan

– Black Friday on vahvasti tarjousvetoinen ilmiö, ja se toimii toisaalta ostamisen vauhdittajana ja samalla ajaa monien tuotteiden kohdalla ostokäyttäytymistä verkon suuntaan, Flashnoden toimitusjohtaja Lennu Keinänen sanoo Yrittäjäsanomille.

Artikkelissa kerrotaan, että koko Black Friday -viikon myyntiluvut kasvoivat 103 prosenttia, kun myyntiä verrataan kuukauden takaiseen viikkoon.

– Merkittävä osa kauppiaista osaa hyödyntää Black Fridayn omassa tekemisessään. Tarjouskampanjointi on kuitenkin aina katteesta tinkimistä. Katepuolta ja yksikkökustannuksia pystyy onneksi hinnan lisäksi hallitsemaan esimerkiksi automatisoimalla käytössä olevien järjestelmien välistä tiedonsiirtoa. Moni kauppias on varmasti tyytyväinen hurjaan tilausten määrään, mutta tuskailee nyt ainakin alkuviikon niiden käsittelyn kanssa, Keinänen sanoo artikkelissa.

Black Friday -kasvuluvut on laskettu verkkokauppatilauksista, joita Flashnode on siirtänyt asiakkaidensa puolesta esimerkiksi verkkokaupasta taloushallinnon ohjelmistoihin.