Varustelekan Valtteri Lindholm Vuoden verkkokauppavaikuttaja

"Varusteleka ei ole menossa Amazoniin."

Ilmoitus

Verkkomaksupalveluja tarjoavan Paytrailin äänestyksessä Varustelekan Valtteri Lindholm valittiin Vuoden verkkokauppavaikuttajaksi 2018.

Loppuvuodesta käydyssä äänestyksessä oli 15 ehdokasta ja se keräsi yhteensä 1 720 ääntä.

Ilmoitus

Varustelekan perustaja Valtteri Lindholm keräsi ääniä yhteensä 710 kpl (41 prosenttia kaikista äänistä). Äänestyksessä toiselle sijalle tuli BYPIAS-konseptin yrittäjä Pia Erlund, ja kolmanneksi Stockmannin Anna Salmi.

Lindholm perusti Varustelekan viisitoista vuotta sitten. Tämän lisäksi hän on kiertänyt ympäri Suomea luennoimassa ja kouluttamassa yrittäjyydestä, verkkokaupasta ja markkinoinnista.

- Olen konsulttihommissa sanonut kaikille, että hanki ERP, siis toiminnanohjausjärjestelmä. Sen pitäisi olla jokaisen verkkokauppiaan eka tavoite, tai ainakin sen, että hankkii niin paljon rahaa että voi hankkia ERPin. Olen myös kaikissa koulutushommissa sanonut, että kivijalkakauppa olisi hyvä avata, jos sellaista ei ole, Lindholm sanoo Paytrailille.

Amazon ja keski-ikäiset miehet

Kysymykseen verkkokaupan tilanteesta vuonna 2019 ja Amazonin mahdollisesta tulosta, Lindholm vastaa näin:

- Olen itse tilannut Amazonista ainakin 10 vuotta. Se ei ole tulossa, vaan ollut olemassa jo helvetin pitkään. Jos 50-vuotiaat miehet osaavat jo googlettaa varaosia ja ostaa auton Saksasta, niin ei tässä ole mitään hätää. Amazonin tulo ei ole sen ihmeellisempi asia kuin Tokmannin nousu, Lindholm sanoo Paytrailin haastattelussa.

- Varusteleka ei ole menossa Amazoniin – me myydään meidän omia tuotteita ja me ollaan bränditalo. Tyypit tietää meidän kaupan ja tuotteet. Meidän brändi on muutakin kuin pelkkä kauppa, siinä on mukana eettistä sanomaa ja huumoria. Me ollaan eräänlainen rokkibändi, jonka lisäksi me myydään vaatteita päästä varpaisiin, hän jatkaa.