Twitter palaa verkkokauppaan – lanseeraa ostomahdollisuuden

Nike, Google, Gamestop ja Disney pilottikäyttäjien joukossa.

Sosiaalinen media Twitter alkoi flirttailla verkkokaupan kanssa jo vuonna 2015, jolloin he muun muassa testasivat ostonappeja verkostossa. 2016 nämä kuitenkin katosivat ja vaikka Twitterin verkkokauppapäällikkö sanoi tuolloin, ettei heidän verkkokauppapanostuksensa ole kuollut, niin se oli todennäköisesti kuitenkin aika kuollut.

Nyt vuoden 2021 alussa Twitter ilmoitti, että he alkavat jälleen katsastella verkkokauppaa hieman tarkemmin. Ja viime viikolla testilanseerattiin ostoprofiilit.

Ilmoitus

Twitter kutsuu tätä Shop Moduleksi ja se on yksinkertaisesti toiminta, jonka yritykset voivat aktivoida ja joka laittaa tuotekarusellin heidän profiilisivulleen. Moduulin avulla käyttäjät voivat ostaa tuotteet, joita näytetään ilman, että he joutuvat jättämään sosiaalisen median sivuston.

 

Aloittanut myös Advisory Boardin

Joukko yrityksiä on mukana pilotissa ja Twitterin kommunikaatiopällikkö paljastaa, että tällä hetkellä mukana ovat muun muassa Nike, Google, Patagonia, Walmart, Arden Gove, Gamestop ja Disney.

Ei niin odottamatonta, että toimintoja testataan ensin Yhdysvalloissa ja amerikkalaisilla kuluttajilla on siis nyt mahdollisuus ostaa näiden yhtiöiden tuotteita heidän Twitter-profiiliensa kautta.

Sillä aikaa kun opimme enemmän, niin luomme myös syvempää yhteistyötä yrityksien kanssa, joille rakennamme tätä, uuden Merchant Advisory Boardin kautta. Tämä tulee koostumaan tuotemerkeistä, jotka ovat etabloituneet best-in-class-luokkaan kauppiaina Twitterillä. Heidän kumppanuutensa kanssa toivomme voivamme vastata helpommin eri kokoisten yritysten tarpeisiin, tuotepäällikkö Bruce Falck sanoo lehdistölle tarkoitetussa postauksessa.