Tokmannin liikevaihto ja asiakaskäyntimäärät kasvussa

Joulusesongille odotetaan menestystä.



Tokmannin tuore puolivuosikatsaus näyttää yhtiölle mieluisia lukuja. Toisella neljänneksellä liikevaihto kasvoi 11 prosenttia 217,7 miljoonaa euroon.

– Vuoden 2018 ensimmäisellä vuosipuoliskon aikana olemme keskittynet vahvistamaan Tokmannin asiakasluottamusta monipuolistamalla valikoimiamme ja panostamalla halpoihin hintoihin. Mainio kevätsää tuki myyntiämme ja kevättuotteiden menekkiä, mutta silti voidaan todeta, että onnistuimme kevätsesongissa erityisen hyvin ja varsinkin toukokuu oli kaikilla mittareilla poikkeuksellisen hyvä, kertoo toimitusjohtaja Mika Rautiainen tiedotteessa.

Joulusesonkia odotellessa

Asiakaskäyntien määrä kasvoi toisella neljänneksellä 8,5 prosenttia. Rautiainen huomauttaa, että sesongit ovat Tokmannille tärkeitä ja kevät on joulun jälkeen tärkein sesonki. Vaikka kevätsesonki onnistui hyvin, on huomattava, että viime vuoden kevät oli hyvin lyhyt ja näin ollen viime vuoden vertailuluvut heikot.

– Joulumyynti ja neljäs neljännes ovat yhtiölle perinteisesti kaikkein tärkeimmät. Joulusesongin valmistelut ovatkin jo pitkällä, ja tavoitteenamme on ilahduttaa asiakkaitamme mielenkiintoisella valikoimalla.

Liikevaihto jatkaa kasvuaan

Verkkokaupan kehittyminen ja markkinamuutokset muuttavat kilpailuasetelmaa ja –dynamiikkaa jatkuvasti.

– Tokmannilla tehdään määrätietoisesti töitä konseptin, valikoiman, hinnoittelun ja asiakaspalvelun parantamiseksi. Liiketoiminta on kausiluonteista, Rautiainen kertoo.

Tokmanni ilmoittaa jatkavansa samalla ohjeistuksella loppuvuodenkin.

– Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto kasvaa hyvin, perustuen uusien myymälöiden liikevaihtoon ja lievään vertailukelpoisen myynnin kasvuun. Samalla vertailukelpoinen käyttökatemarginaalimme paranee.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest