”Täysin ilmastoneutraali Black Week”

Muotijätti NA-KD käy ilmastotaistoon Black Weekin aikana – kaikki on alusta loppuun ilmastoneutraalia.

NA-KD kertoo tiedotteessa tekevänsä jo nyt töitä vähentääkseen tai eliminoinakseen yhtiön päästöt.

Black Weekin aikana, siis viikon ajan, he aikovat kuitenkin kompensoida kaikki hiilidioksipäästönsä. Viime vuonna NA-KD kompensoi kaikki kuljetuksista tulleet hiilidioksipäästöt, mutta tänä vuonna ilmastoasia nostetaan uudelle tasolle, kun yhtiö aikoo kompensoida kaikki hiilidioksipäästönsä, esimerkiksi tuotannosta tulevat päästöt. Aloite on osa tavoitetta olla kokonaan ympäristöneutraali vuoden 2025 loppuun mennessä.

Ilmoitus

NA-KD kirjoittaa tiedotteessa palkkaavansa ulkoiset asiantuntijat laskemaan yhtiön suorat ja epäsuorat hiilidioksipäästöt. Kompensaatiot tapahtuvat muun muassa investoimalla uusiutuvaan energiaan sekä puiden istuttamisella. Projekti tulee saamaan Gold Standard -Certification-tunnuksen.

Kestävä kehitys on monimutkainen aihe, joka sitoo kaikki tekemisemme ja olemme nöyriä sen haasteen edessä, mikä meillä, alalla ja yhteiskunnalla on edessämme. Jotta voimme toimia nopeasti ja tehdä jatkuvia parannuksia niillä alueilla, jotka tuottavat selviä tuloksia, teemme töitä oikeiden kestävän kehityksen asiantuntijoiden kanssa. Tulemme tarjoamaan miljoonille asiakkaille täyden läpinäkyvyyden, jotta he voivat seurata jatkuvasti työtämme, mikä tekee meistä enenevissä määrin kestäviä yhtiönä. Ilmastoneutraali Black Week on meille suuri virstanpylväs. Toivomme, että yhä useammat tuotemerkit seuraavat aloitettamme, vaikka se lyhyellä aikavälillä tietääkin kustannuksia, yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja, suomalaissukuinen Jarno Vanhatapio sanoo.

 

”Tavoitteena myydä yli miljoona tuotetta”

Viime vuoden Black Weekin aikana NA-KD myi yli 750 000 tuotetta lähemmäs 25 miljoonalle eurolla.

Tänä vuonna yritys arvioi myyvänsä yli miljoona tuotetta. Odotuksien mukaan kävijämäärä nousee viikon aikana yli 10 miljoonaan, yli 100 eri maasta.

NA-KD kertoo samalla, että vuoden 2020 viimeisen neljänneksen aikana 40 prosenttia uusista tuotteista on linjassa heidän kestävän kehityksen tavoitteidensa kanssa.