Tauluja ilmaiseksi Helsingissä – Artiks juhlii suurta julkaisuaan sissimarkkinoinnin avulla

Artiks haluaa alentaa verkkokaupan palautusprosentteja.

Ilmoitus

Julisteita verkossa kauppaava ruotsalainen Artiks keräsi suurta huomiota maanantaina, kun useita luvattomia tauluseiniä pystytettiin Helsingin keskustaan. Samanlainen tempaus suoritettiin Tukholmassa pari viikkoa sitten.  Silloin muun muassa Ehandel.se kirjoitti näin.

- Yrityksenä haluamme rikkoa etikettejä ja yleisiä normeja. Haluamme tehdä edullista taidetta kaikille. Saatavuus ja yksinkertaisuus kuvaavat tulevaisuuden markkinoita, sanoo Artiksin perustaja Patrik Segersven tiedotteessa.

Tällä viikolla lisää, yleisölle ilmaisia tauluja asetetaan näytille Helsingissä. Artiksin Instagram-tililtä @artiksdesign voi seurata, missä tauluseinät sijaitsevat.

Artiks perustettiin vuonna 2018, ja sen viidellä perustajajäsenellä on vahva verkkokauppatausta. Yrityksen vahvana tukipilarina toimii Moelholm C&C, joka on tanskalaisen sisustusjätti BoConceptin perustaja ja entinen omistaja. Nykyään Artiks koostuu seitsemästä työntekijästä. Artiksin digitaalisesta laajentumisesta ja markkinointitempauksista vastaa digimarkkinointiyritys Bluebird Media, joka tunnetaan omaperäisestä ajattelustaan.

Digitaalinen työkalu

Uuden teknologian avulla Artiks aikoo alentaa sisustusalan verkkokaupalle tyypillisiä korkeita palautusprosentteja. Yritys tuo pian markkinoille digitaalisen työkalun, joka mahdollistaa visuaalisesti taideteoksen näkemisen omassa kodissa ennen tilausta. Ne harvat taideteokset, jotka tästä huolimatta palautetaan, lahjoitetaan jo nyt ihmisille, joilla ei muuten olisi varaa Artiksin taideteoksiin.

Artiks kertoo tarjoavansa seinätaidetta kaikkiin ympäristöihin. Onnistuneen varaslähdön jälkeen yrityksen katse suuntautuu nyt sen toistaiseksi suurimpaan panostukseen: Eurooppaan. Artiksin tavoitteena on olla seinätaiteen ja siihen liittyvän sisustuksen markkinajohtaja Euroopassa.