Tabletin kautta tilaukset ravintolassa

Syömistä lukuun ottamatta kaikki onnistuu sovelluksella.

Ilmoitus

Nordea, Yonoton, Olo Group ja Kassamagneetti tarjoavat ensimmäisenä Suomessa uuden sukupolven digitaalisen palvelun nopeuttamaan ravintolassa asiointia. Aikaa jää ruoasta nauttimiseen.

Neljän toimijan yhteistyö helpottaa jatkossa asiointia, kun digitaalisuus tulee myös huippuravintoloihin.

Ilmoitus

Yonottoman tarjoaman uuden digitaalisen palvelun myötä Olo Groupin ravintoloissa aikaa jää enemmän seurusteluun ja illasta nauttimiseen. Palvelun avulla annoksensa voi tilata ja maksaa jatkossa suoraan pöydästä löytyvän tabletin kautta. Tilaus menee automaattisesti keittiöön, tarjoilija tuo tilauksen ja asiakas voi myös maksaa laskun helposti itse omalla matkapuhelimellaan suoraan pöydästä, ilman laskun odottelua. Ruokailun päätyttyä lasku maksetaan tabletin avulla lukemalla QR-koodi kännykällä tai syöttämällä oma puhelinnumero pöytätabletille. Lopuksi asiakas hyväksyy maksun oman matkapuhelimensa Siirto-sovelluksella.

- Tämä on erinomainen esimerkki siitä, miten yhteistyön avulla voimme tarjota asiakkaille entistä monipuolisempia palveluita arkea helpottamaan. Haluamme olla mukana kehittämässä uusia ja innovatiivisia palveluita ja tarjoamassa niihin soveltuvia maksutapoja, Nordean uusista maksutavoista vastaava johtaja Juha Risikko toteaa tiedotteessa.

- Näemme Siirrolla vahvan tulevaisuuden helppona ja monipuolisena maksupalveluna. Henkilöiden välisten tilisiirtojen lisäksi Siirrolla voi maksaa myös laskuja ja vahvistaa verkko-ostoksia, ja nyt myös maksaa ravintoloissa, Risikko jatkaa.

Olo Groupin toimitusjohtaja Petri Lukkarinen uskoo, että digitaaliset ratkaisut tulevat olemaan lähitulevaisuudessa vahvasti osana ravintola-asiakkaan palvelukokemusta. Asiakkaan aktiivinen osallistuminen tietojärjestelmään kirjautumiseen, oman laskun muodostamiseen sekä maksamiseen tulee helpottamaan työvoimavaltaisen alan raskasta kustannusrakennetta.

- Olo Group, oman alansa suunnan näyttäjänä, on aktiivisesti mukana kehittämässä asiakkaalle mielekkäitä ja helppokäyttöisiä, ravintolan palveluprosessia nopeuttavia digisovelluksia, Lukkarinen toteaa tiedotteessa.

Yhteistyö tulee laajenemaan

Alussa uutta palvelua ja toimintatapaa testataan muutamassa Helsingin ravintolassa. Kaikki toimijat näkevät uudelle palvelulle paljon kasvumahdollisuuksia.

- Haluamme tuoda asiakkaat ja yritykset lähemmäs toisiaan. Digitaaliset palvelumme toimivat tässä välissä superliimana, tarjoten saumattoman ja helpon käyttökokemuksen. Yonoton kasvaa kuluvan vuoden aikana voimakkaasti pohjoismaissa ja alustoillemme ollaan tuomassa satoja eri ravintoloita, sanoo tiedotteessa Yonoton Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karenius.

- Tavoitteenamme on tuoda parhaat mahdollisuudet asiakkaallemme, joka haluaa hyötyä uusista innovaatioista maksamisen ja ravintoloiden IT-teknologian saralla. Kassajärjestelmä on työkaluna parhaimmillaan toimiessaan osana isompaa kokonaisuutta. Nordean sekä Yonottoman kanssa toteutettu projekti perustuu kaksisuuntaiseen tiedonsiirtoon, joka tuo asiakaslähtöisen tablettikäytännön osaksi ravintolan kassajärjestelmää, Kassamagneetin toimitusjohtaja Fredrik Blummé kertoo tiedotteessa.