Swiss Clinicin liiketulos jälleen miinuksella

Silti yli 25 prosentin kasvu.

Ruotsalaisella kauneusyritys Swiss Clinic:llä on jo useamman vuoden ollut oma verkkokauppa usealla eurooppalaisella markkinalla. Pari vuotta sitten yritys laajensi uusille markkinoille juuri verkkokauppoineen.

Ilmoitus

Strategia oli onnistunut, ainakin kun katsoo liikevaihtoa. Swiss Clinicin tuorein vuosikertomus kertoo yrityksen kasvaneen vuosittain useamman vuoden ajan. Viime vuonna liikevaihto nousi reiluun 3,6 miljoonaan euroon, verrattuna edellisvuoden 2,9 miljoonaan. Kasvua on siis ollut lähes 25 prosenttia.

Swiss Clinic on viimeisen toimintavuotensa aikana panostanut muun muassa markkinointistrategiaansa.

- Aikaisemmin Swiss Clinic panosti ensisijaisesti verkkomyyntiin, jossa markkinointi toteutettiin suurien yhteistöiden kautta. Tällä hetkellä Swiss Clinicillä on yksi malli kolmella kanavalla; Online, Retail ja Franchise, joissa markkinointi toimii ennen kaikkea sosiaalisten kanavien kautta, Swiss Clinic kirjoittaa kertomuksessaan.

Kaksinkertaisti tappion

Tulossivulla Swiss Clinicin kehitys näyttää tosin huonommalta. Yrityksen liiketulos painui 1,1 miljoonaa euroa miinukselle, mikä on melkoinen heikkeneminen edellisvuoden luvuista. Edellisenä vuonna tulos painui miinukselle 520 000 euroa. Tämä tarkoittaa sitä, että Swiss Clinic on tehnyt tappiota jo kolmena vuonna peräkkäin.

Yrityksen mukaan tämä johtuu kuitenkin väliaikaisista kustannuksista, jotka tuottavat tulosta aikanaan.

- Vuoden 2017 tulokseen vaikuttavat negatiivisesti muutoskustannukset. Tänä vuonna Swiss Clinic jatkaa uuden strategian rahoittamista ja kasvaa aggressiivisesti vähittäismyynnissä sekä jatkaa laajentumista uusille markkinoille, yritys kirjoittaa.