Suomi näyttävästi esillä Kiinan suurimmassa online-matkatoimistossa

Omatoimimatkailijat varaavat kaukomatkansa onlinematkatoimiston kautta.

Kiinalaisten matkailu Suomeen kasvaa muita Pohjoismaita nopeammin ja tätä käytetään nyt hyväksi. Visit Finland, Järvi-Suomi ja Aasian suurin online-matkatoimisto, kiinalainen Ctrip ovat sopineet yhteistyöstä Järvi-Suomen markkinoimiseksi kiinalaisille kuluttajille.

Ilmoitus

– Kilpailu kiinalaisista matkailijoista on maailmalla kova. Suomen sekä suomalaisten matkakohteiden ja matkailupalveluja tarjoavien yritysten on tärkeää olla mukana markkinoimassa ja myymässä eri kanavissa Kiinassa. Ctripin alustan avulla tavoitamme suoraan kiinalaiset kuluttajat, sanoo myyntijohtaja Heli Mende Business Finlandin Visit Finland –yksiköstä lehdistötiedotteessa.

Oxford Economicsin arvion mukaan kiinalaisten matkailu Eurooppaan kasvaa 7,5 prosentin keskimääräistä vuosivauhtia seuraavat viisi vuotta. Erityisesti milleniaalit haluavat matkustaa omatoimisesti, ja he myös varaavat matkansa digitaalisten kanavien kautta itse.

– Matkailutarjontaa on edelleen tärkeä markkinoida nimenomaan matkailun ammattilaisille, sillä myös kasvava kiinalaisten omatoimimatkailijoiden joukko varaa kaukomatkansa online-matkatoimiston tai jopa perinteisen matkatoimiston kautta, Mende kertoo.

Suomi kiinnostaa maailmalla

Suurin osa kiinalaisista tulee pohjolaan kesäkaudella ja kesän matkailun kehittämisessä onkin runsaasti potentiaalia. Järvi-Suomi ja Suomen saaristo- sekä rannikkoalueet ovat Kiinassa vielä tuntemattomia, mutta herättävät matkatoimistojen keskuudessa suurta kiinnostusta.

Visit Finland kohdentaa PR- ja myynninedistämistoimenpiteitä 15 markkinalle ympäri maailmaa. Tavoitteena on myös toteuttaa yhteismarkkinointikampanjoita 65 Suomen matkoja myyvän toimijan kanssa eri puolilla maailmaa ja tavoittaa tätä kautta Suomen matkasta haaveilevat matkailijat kullakin markkinalla.