Suomalaisia muodin kivijalkakauppiaita houkutellaan nyt Zalandon alustalle

35 miljoonaa asiakasta yhden klikkauksen päässä – Zalando avasi Connected Retail-ohjelmansa suomalaiskauppiaille.

Zalando takoi kunnon tuloksen vuoden kolmannella neljänneksellä. Muotijätti kertoo, että tuotteiden GMV ja tulot kasvoivat 29,9 prosentilla ja 21,6 prosentilla 2,5 miljardiin sekä 1,8 miljardiin euroon. Kasvun taustalla on paitsi pandemia, myös Zalandon onnistunut partner-ohjelma sekä Zalando Lounge.

Yhtiön mukaan erittäin vahva oikaistu 6,4 prosentin liikevoittomarginaali saavutettiin lisäkasvun ja kertaluonteisen vaikutuksen ansiosta.

Ilmoitus

 

Avaa suomalaiskauppiaille

Zalando kertoo samalla avaavansa Connected Retail-ohjelmansa suomalaiskauppiaille, mikä mahdollistaa kivijalkamyymälöiden liittämisen Zalandon alustalle.

Tänään meillä on ilo ilmoittaa, että suomalaiset kaupat voivat nyt helposti liittyä Zalandon alustaan Connected Retail –ohjelmamme kautta. Kaupat voivat nyt myydä tuotteitaan suoraan yli 35 miljoonalle aktiiviselle asiakkaallemme verkossa. Laajemmat ja paikalliset tuotevalikoimat lähetetään suomalaisilta jälleenmyyjiltä suoraan asiakkaille Suomessa sekä ympäri Eurooppaa, Zalando Suomen maajohtaja Virpi Väkeväinen sanoo tiedotteessa ja jatkaa:

Koronan vaikutukset ovat olleet vakavat muotialan kivijalkakaupoille. Halusimme toimia nopeasti niiden tukemiseksi. Siksi luovumme provisioista Connected Retail –ohjelmaa hyödyntävien yhteistyökumppaneiden kohdalla vuoden 2021 ensimmäisen vuosineljänneksen loppuun asti ja olemme valmiita etukäteismaksuihin yrityksille niiden maksuvalmiuden vahvistamiseksi.

Ensimmäisten Suomessa yhdistettävien yritysten joukossa on muun muassa suurista brändeistä, kuten Calvin Klein ja Tommy Hilfiger, tuttu PVH.