Sulkee verkkokaupan ja kehottaa ulkoilemaan koirien kanssa perjantaina

”Kertakäyttökulutus ja ylenpalttinen turha shoppailu ei tue kestävää kulutusta.”

Äskettäin avannut koirapalveluihin ja ekologisiin koiratarvikkeisiin erikoistunut Koiruliini aikoo sulkea verkkokauppansa perjantaina – tämä vastalauseena Black Fridayn tuomaan kulutushysteriaan.

Kertakäyttökulutus ja ylenpalttinen turha shoppailu ei tue kestävää kulutusta, joten pidämme verkkokauppamme perjantaina 27.11. kiinni, yhtiö kertoo tiedotteessa ja Koiruliinin toimitusjohtaja Katri Kärkkäisellä on ostohimoisille karvaturrien omistajille ympäristön ja omankin terveyden kannalta suotuisampi ehdotus:

Ilmoitus

Turhanpäiväisen kulutushysterian sijaan kannustamme kaikkia karvakavereiden omistajia ulkoilemaan ja antamaan omaa aikaa karvaisille perheenjäsenille.

Koiruliinin perusarvot ovat ekologisuus, vastuullisuus ja kotimaisuus ja toiminnan keskiössä ovat koirat sekä niiden omistajat. Osan tuotoistaan yhtiö lahjoittaa Suomen eläinsuojeluyhdistykselle. Arvot sopivat siis huonosti yksiin yltiöpäiseen kuluttamiseen keskittyvään Black Fridayhin.

Koiruliinin tuotteet ovat käsityönä valmistettuja ja jokaisen tuotteen kohdalla on luvut säästöistä.

 

Ympäristölaskenta, mikä?

Koiruliini kertoo tarkemmin ympäristölaskelmasta ja sanoo, että se perustuu materiaalien ja tuotteiden hiilijalanjälkiarvioon ja Material Input-laskelmaan. Laskenta kertoo tavaran tai materiaalin positiivisen ympäristövaikutuksen eli kuinka paljon luonnonvaroja ja hiilidioksipäästöjä on säästetty.

Laskennan Koiruliinille toteuttaa Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy, joka on kiertotalouden edelläkävijä ja voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yritys.

Koiruliini kertoo esimerkiksi, että jos kaikille Suomen 700 000 koiralle hankittaisiin uusiopeti sen sijaan, että ostetaan uudesta materiaalista valmistettu, se säästäisi 13 miljoonaa kiloa luonnonvaroja ja hiilidioksipäästöjä vähennettäisiin 8,4 miljoonaa kiloa.

Ilmoitus

Tilaa

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Kiitos!