Stockmann panostaa digitaalisen osaamisen lisäämiseen – hakee uusia digiosaajia

Uusia vaihtoehtoja mobiilimaksamisessa.

Ilmoitus

Verkkokaupan kasvattaminen ja monikanavaisuuden vahvistaminen on keskeinen osa Stockmannin vauhdilla etenevää suunnanmuutosta.

Stockmann käynnistää tänä vuonna digitaalisen kiihdytyshankkeen, jonka ensivaiheessa panostetaan digiosaamisen vahvistamiseen. Tätä varten Stockmann hakee 30­-40 tulevaisuuden kaupan rakentajaa niin teknisiin kuin kaupallisiin rooleihin. Haut uusiin tehtäviin käynnistyvät vaiheittain kevään ja kesän aikana.

Stockmannin tietohallintojohtaja Petteri Naulapää kertoo Stockmannin lehdistötiedotteessa kuinka Stockmannin jatkuva digimatka tarjoaa mielenkiintoisia hankkeita ja haasteita.

- Teknologia luo mahdollisuuden mutta ihmiset tekevät muutoksen. Digitaalisen kasvutarinamme myötä avautuu paljon uusia tehtäviä ja mahdollisuuksia vahvoille digiosaajille.

Stockmann kehittää monikanavaisuuttaan

Tekniikan ja kilpailun kehittyessä kiihtyvällä nopeudella Stockmann lisää merkittävästi panostuksiaan monikanavaisuuteen vahvistaakseen kilpailukykyään.

Stockmannin asiakkuusjohtaja Anna Salmi uskoo kivijalan ja sähköisen kaupan vahvaan liittoon sekä monikanavaisen asiakaskokemuksen rakentamiseen.

- Stockmann on tunnettu laadukkaasta valikoimasta sekä erinomaisesta asiakaspalvelusta tavarataloissaan. Tämän saman kokemuksen haluamme tuoda monikanavaiseen maailmaan hyödyntäen voimakkaasti digitaalisen maailman tarjoamia edellytyksiä.

Verkkokauppa nopeimmin kasvava myyntikanava

Stockmann on uusinut viimeisen kahden vuoden aikana digitaalisia perustojaan ja kehittänyt digitaalisia työkaluja.

Ilmoitus

Kaikissa tavarataloissa on nyt käytössä myyjätabletit, stockmann.com- ja hullutpaivat.com-verkkokauppa- alustat on päivitetty, datanhallinta on uusittu pilvipohjaiseksi, asiakkuudenhallintajärjestelmä on modernisoitu ja uusia vaihtoehtoja on tuotu mobiilimaksamiseen.

Verkkokauppa on Stockmannin nopeimmin kasvava myyntikanava. Esimerkiksi uudistettu Hullut Päivät -verkkokauppa nousi vuonna 2017 kampanjan toiseksi suurimmaksi myyntiyksiköksi Helsingin keskustan tavaratalon jälkeen.