Silmälasit saa nyt verkkokaupasta – tulossa virtuaalinen sovitusmahdollisuus

Instrumentarium ja Nissen kertoivat tänään aloittaneensa suurista ketjuista ensimmäisenä silmälasien verkkokaupan.

Ketjuilla on ollut jo aiemmin verkkokauppa, mutta sieltä on voinut tilata vain piilolinssejä sekä aurinkolaseja ilman vahvuuksia. Yksi yrityksen painopisteistä on kuitenkin ollut verkkokaupan kehittäminen ja kuten muillakin aloilla, korona vauhditti tilannetta.

Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut ja yhä useammat ostokset tehdään verkosta. Tällä on tulevaisuudessa varmasti yhä enemmän vaikutusta myös optiseen alaan ja optikkoliikkeiden asiakkaiden asiointiin. Siksi haluamme tarjota myös silmälasien ostajille paremmat mahdollisuudet ostaa lasit haluamallaan tavalla, haluamastaan paikasta. Erilaiset palvelukanavamme myymälöistä verkkokauppaan ja muihin asiakaspalvelukanaviin tukevat toisiaan, Instru Optiikan toimitusjohtaja Pasi Anttila sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Ensi alkuun Instrumentariumin ja Nissen verkkokaupoista voi tilata ainoastaan yksiteholaseja, jotka muodostavat Näe ry:n mukaan noin puolet Suomessa myytävien silmälasien volyymista.

Ostoa varten tarvitset silmälasireseptin, josta näkyvät muun muassa voimakkuustehot.

 

"Parannuksia tehdään siis jatkuvasti"

Syksyllä on tarkoitus saada Instrumentariumin ja Nissenin verkkokaupoissa myyntiin myös monitehosilmälasit sekä mahdollistaa aurinkolasien tilaaminen vahvuuksilla. Haluamme kehittää hyvissä ajoin palveluitamme vastaamaan asiakkaiden erilaisia tarpeita ja olla asiakkaan apuna juuri siinä kanavassa, jossa hän mieluiten asioi tarvitessaan näönhuollon tuotteita, palveluita tai neuvontaa, Instru Optiikan Marketing, Digital & Category Management Director Kati Litmanen kertoo.

Yhtiö kertoo, että verkossa on saatavilla suuri osa ketjujen normaalista kehysvalikoimasta. Verkkokaupassa on esillä muun muassa kehyksen mitat ja minkä muotoisille kasvoille ne sopivat. Lähiaikoina palvelua täydennetään virtuaalisovituksen mahdollisuudella.

Instrumentariumin verkkokaupan uudistuessa keräsimme palautetta pilottiryhmältä. Suurin osa heistä antoi positiivista palautetta, mutta saimme myös todella hyviä kehitysehdotuksia. Parannuksia tehdään siis jatkuvasti. Meille on tärkeää, että verkkokaupat edustavat brändejään ja palvelevat ketjujen asiakkaiden tarpeita mahdollisimman hyvin. Jatkamme tämänkin kehitystä myös tulevaisuudessa, Litmanen toteaa.

Instru Optiikka Oy perusti ensimmäisenä Suomessa piilolinssien verkkokaupan jo vuonna 2001. Instru Optiikkaketjuun kuuluu Instrun ja Nissen lisäksi piilolinssejä ja oheistuotteita myyvä keops.fi.

Ilmoitus