Salesforce: ”Loppuvuoden aikana jopa viidenneksen korkeampia hintoja”

”Odottaa digitaalisen myynnin ylittävän 1 biljoonan dollarin rajan maailmanlaajuisesti”.

Salesforce julkisti uusia kuluttajatietoja ja ennusteita vuoden 2021 jouluostoskaudelle. Digitaalisen myynnin odotetaan ylittävän 1 biljoonan dollarin rajan maailmanlaajuisesti, mutta samalla kuluttajien, vähittäiskauppiaiden ja tavarantoimittajien ennustetaan joutuvan kohtaamaan nousevia kustannuksia ja pieneneviä varastoja globaaliin, toimitusketjuihin kohdistuvien paineiden vuoksi.

Salesforce raportoi asiasta tiedotteessa.

Ilmoitus

Salesforce kertoo, että pandemian odotetaan edelleen näkyvän digitaalisissa ostotottumuksissa, vaikka verkkokaupan kasvu ei välttämättä yllä viime vuoden historialliseen 50 prosentin nousuun. Kokonaismyynnin odotetaan saavuttavan ennätyslukemat joulusesongin aikana.

Tuotantokapasiteetti, logistiikkakustannukset ja työvoimapula ovat luoneet alalle paineita, mikä tulee todennäköisesti nostamaan vähittäiskauppatavaroiden hintoja. Myös tuotteiden saatavuuteen on odotettavissa heikkenemistä.

Salesforce ei kuitenkaan näe hintojen ja kustannusten nousua esteenä kuluttamiselle tulevan sesongin aikana, mikä on myös ensimmäinen jokseenkin normaali kausi kahteen vuoteen.

 

Salesforcen ennusteet lyhyesti:

  • 7 prosentin vuotuinen kokonaiskasvu maailmanlaajuisessa digitaalisessa kaupankäynnissä marras- ja joulukuussa
  • Digitaalisen kokonaismyynnin odotetaan saavuttavan ennätyksellisen 1,2 biljoonan dollarin tason maailmanlaajuisesti.
  • Digitaalisen kaupankäynnin kasvua vauhdittaa kuluttajahintojen 20 prosentin nousu huolimatta odotetusta maailmanlaajuisesta joulutilausten vähenemisestä (-2 %). (Lähde: Salesforce)