Ruokaa netistä – suomalaiselle yritykselle kansainvälisiä sopimuksia

Digital Goodie vie suomalaista osaamista maailmalle.



Suomalainen ohjelmisto vauhdittaa ruoan verkkokauppaa Euroopassa. Kauppalehti kirjoittaa, että suomalaisyritys Foodie on solminut isoja sopimuksia Iso-Britanniassa. Yritys tunnetaan Suomessa nimellä Foodie, mutta vaihtaa nimensä Digital Goodieksi, koska se laajentaa ohjelmistoalustaansa muuhunkin kauppaan ulkomailla.

Miljardiluokan asiakkaita

Digital Goodiella on jo Iso-Britanniassa kaksi merkittävää vähittäiskaupan asiakasta, joita yritys ei saa vielä julkisesti kertoa

– Asiakkaamme ovat enemmänkin miljardiluokan yrityksiä kuin pieniä kaupan alan toimijoita, yhtiön toimitusjohtaja Kalle Koutajoki sanoo Kauppalehdelle.

Kalle Koutajoen kertoo myös Kauppalehden haastattelussa, että ruoan verkkokaupan suurin haaste on kuluttajien odotuksiin vastaaminen sekä tavaroiden keräilyn logistiikka. Näihin asioihin Digital Goodien ohjelmistoalusta on keskittynyt.

– Yhdistämme kaupan taustajärjestelmät ja maksujärjestelmät sekä kuluttajan laitteet ja ohjelmistot, Koutajoki sanoo Kauppalehdelle.

Suomessa ruoan verkkokauppa ei ole vielä tehnyt läpimurtoa. Kaupan liiton arvion mukaan vasta noin 0,5 prosenttia ruoasta myytiin vuonna 2017 verkossa. Määrä vastaa suunnilleen yhden pienen myymälän kokoa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest