RePack tavoittelee suurta ympäristöpalkintoa

Kestävät paketit jo kymmenessä maassa.

Verkkokauppaa on ylistetty vuosien varrella sekä yrittäjien että asiakkaiden puolelta, mutta verkkokauppaostoksilla on huonotkin puolensa. Nimittäin kuinka kestävää ovat pakettien toimitukset ja palautukset pahvilaatikoissa ja pakkauksissa.

Ilmoitus

Mutta aloitteellisuutta löytyy, jolla tehdä verkkokaupasta kestävämpää. Jo pari vuotta sitten suomalainen RePack lanseerasi uudelleen käytettävän verkkokauppapakkauksen.

RePackin paketit voidaan käytön jälkeen taittaa kasaan ja palauttaa lähettäjällä tavallisen postin kautta. Tällä tavalla pakkauksia voidaan käyttää uudestaan noin 20 kertaa. Tämä vähentää RePackin mukaan hiilidioksidipäästöjä 80 prosentilla.

Puoli miljoonaa tarjolla

40 verkkokauppaa kymmenessä maassa käyttää tällä hetkellä RePackin pakkauksia, ja yhtiön perustajalle on sadellut palkintoja tuotteesta. Nyt RePack on yksi 25 finalistista Postcode Lottery Green Challenge –kilpailussa, jonka tarkoituksena on kiinnittää huomiota kestävään yrittäjyyteen. Yhteensä 845 yritystä maailmanlaajuisesti osallistui kisaan.

Syyskuussa selviää miten RePackin käy kisassa, jonka juhlallisuudet pidetään Amsterdamissa, mutta jo elokuun puolessa välin valitaan lopulliset viisi finalistia. Ensimmäisen sijan voittava yritys saa puoli miljoonaa euroa, jotka tulee käyttää edelleen kehittämiseen ja voittavan palvelun laajentamiseen.