”Jokaiselle alan yritykselle iso haaste”.
Suomessakin toimiva PostNord arvioi, että vuoteen 2022 menneessä nettikauppatoimitukset tuplaantuvat. 2025 toimitetaan jo kolme kertaa enemmän verkkokauppaan liittyviä toimituksia kuin tänä vuonna, logistiikka- ja kuljetuspalveluita yrityksille tarjoava PostNord ennakoi.
- Tulee olemaan jokaiselle alan yritykselle haaste hoitaa lisääntyvät määrät. PostNordin mielestä onnistumisen avain on eri alojen toimijoiden välinen yhteistyö, sanoo PostNordin verkkokauppa-asiantuntija Carin Blom Ehandel.se:lle.
Nopeus ei enää pääasia
PostNord ei enää nosta toimitusten nopeuta avainasioiden joukkoon. Carin Blom sanoo, että PostNordin mielestä ”ennakoitavuus”, ”mukavuus” ja ”joustavuus” ovat alan kolme tärkeintä sanaa.
- Meillä ei puhuta nopeudesta samalla tavalla kuin ennen. Nyt on enemmän kyse siitä, että asiakas tietää milloin hän saa tavaransa, ja että asiakas pystyy itse vaikuttamaan siihen, Blom sanoo Ehandel.se:n haastattelussa.