PostNord aikoo pystyttää 600 uudentyyppistä pakettiautomaattia – toimii myös syrjäkylillä

Käytettävissä vuorokauden ympäri.

PostNord kertoo tänään, että pakettien virta on jatkunut kevään aikana miltei joulusesongin malliin. PostNord vastaa kysyntään pystyttämällä Suomessa uudenlaisia pakettiautomaatteja.

PostNordin uudet automaatit toimivat vuorokauden ympäri ja ne sopivat myös olosuhteisiin ulkona, esimerkiksi syrjään asutuilla seuduilla, joissa ei ole tarjolla miehitettyjä palvelupisteitä. Eikä automaatit kaipaa sähköliitäntää tai verkkoyhteyttä. Lokero avataan oman älypuhelin avulla.

Ilmoitus

Ostoksia tehdään verkosta useimmiten siksi, että se on niin helppoa. Siksi mekin pidämme palvelukehityksemme punaisena lankana ihmisten arjen helpottamista. Jakeluinfran uudistamisen, prosessiemme sujuvoittamisen ja digikehityksen ohella uudet pakettiautomaatit ovat yksi keino verkkokaupan viimeisen kilometrin sujuvoittamiseksi, PostNordin Suomen toimitusjohtaja Johanna Starck kertoo tiedotteessa.

Ensimmäiset uudet automaatit ilmestyvät suurempiin kaupunkeihin syksyllä 2021 ja PostNordin kunnianhimoisena tavoitteena on 600 uuden automaatin pystyttäminen seuraavan vuoden aikana. Yhtiö jatkaa samalla toimintaa Pakettipisteen ja Smartmilen kanssa toimittamalla myös näiden yhteisautomaatteihin.

PostNordin automaatit ovat jo käytössä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, josta niistä on saatu hyviä kokemuksia.

 

Julkaisi eilen osavuosituloksen

PostNord kertoi eilen ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen. Pakettien kokonaismäärä kasvoi 32 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä ja kasvu tuli lähinnä B2C-pakettien määrästä. Yhtiön liikevoitto kasvoi miltei 180 prosenttia noin 88 miljoonaan euroon (878 miljoonaa SEK) edellisvuoden noin 31 miljoonaan euroon verrattuna (314 miljoonaa SEK). Vertailukelpoinen liikevaihto parani 12 prosenttia edellisvuoden ensimmäiseen neljännekseen verrattuna.

Jatkamme investointeja uuteen infrastruktuuriin, jotta voimme vastata verkkokaupan kasvuun ja parantaa palvelua asiakkaillemme entisestään. Konsernin B2C-pakettien määrä kasvoi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 47 prosenttia viime vuoden ensimmäiseen neljännekseen verrattuna, kotiinkuljetusten määrä kasvoi 100 prosenttia ja B2B-pakettien määrä kasvoi 5 prosenttia, yhtiön toimitusjohtaja Annemarie Gardshol kirjoittaa raportissa.

 

Ilmoitus