Ogoship haluaa mullistaa 3PL-markkinaa

Logistiikkamarkkina on voimakkaassa murroksessa.



Verkkokaupan kasvuvauhti jatkuu edelleen kiivaana. Vuonna 2017 verkkokauppa Euroopassa kasvoi 11 prosentilla 534 miljardiin euroon, ja kuluvalle vuodelle ennustetaan 13 prosentin kasvua sekä 602 miljardin kokonaismyyntiä.

Oma osuutensa markkinasta haluaa kasvattaa myös suomalaisyritys Ogoship, joka on erikoistunut logistiikkaratkaisuihin.

– Ogoshipille myönnetty Business Finlandin rahoitus mahdollistaa tuotekehityshankkeen, jonka tavoitteena on rakentaa ekosysteemi tilaus-toimitus -arvoketjun kokonaisvaltaiseen hallintaan, toteaa Ogoshipin hallituksen puheenjohtaja Janne Jormalainen lehdistötiedotteessa.

Ogoship nostaa pienet ja keskisuuret verkkokaupat kilpailemaan suurten toimijoiden rinnalla hoitamalla tavaravirrat ja varastonhallinnan. Ogoshipin tavoitteena on tehdä logistiikan ja varastoinnin ulkoistamisesta helppoa ja mahdollistaa sen kaikenkokoisille verkkokaupoille Suomessa ja Euroopassa.

Ogoship tarjoaa asiakkailleen automaattiset lähetykset ympäri maailman globaalien logistiikkasopimusten avulla. Valmiiksi neuvoteltujen volyymisopimusten avulla verkkokauppa pystyy toimittamaan kustannustehokkaasti ympäri maailman.

Uusi tapa varastoida, kuljettaa ja kerätä informaatiota

Ogoshipin laajeneva varastoverkosto mullistaa yrityksen tiedotteen mukaan third-party-logistics (3PL) -markkinaa.

Varastotoimijat, kuljetusyhtiöt, verkkokaupat sekä muut palveluiden tuottajat ja ostajat voivat liittyä osaksi myOGOn verkostoa. MyOGOssa avoimen rajapinnan kautta palveluiden tarjoaminen, tiedon jakaminen sekä tavaravirtojen järjestäminen globaalisti tapahtuvat automaattisesti.

MyOGO -varastonohjausjärjestelmä on integroitavissa yleisimpiin verkkokauppoihin veloituksetta sekä avoin rajapinta mahdollistaa integraatiot muihin toiminnanohjausjärjestelmiin.

65000 miljardin euron markkina

Logistiikkamarkkinan koko maailmanlaajuisesti on noin 6500 miljardia euroa vuodessa. Suomessa noin 30 miljardia. Logistiikkamarkkina on hyvin voimakkaassa murroksessa, kun kulkuneuvojen ja kuljetusten jakaminen, MaaS ja taksimarkkinoiden uudelleen jakaminen ovat muuttaneet yritysten liiketoimintamalleja.

Digitaalisuus ja uudet teknologiat uudistavat markkinoita muun muassa autonomisten ajoneuvojen ja laivojen myötä. Business Finlandin Smart Mobility -ohjelma keskittyy saumattomiin kuljetusketjuihin, päästöjen vähentämiseen ja datan hyödyntämiseen perustuvien ratkaisujen kehittämiseen.

OPEN MODE -hanke on osa laajempaa logistiikkamarkkinan Smart Mobilitykehitysohjelmaa. OPEN MODE käynnistyi Business Finlandin ja VTT:n tavoitteesta auttaa suomalaisia yrityksiä hyödyntämään liikenteen, logistiikan ja liikkumispalveluiden kansainvälisen murroksen tuomat uudet liiketoimintamahdollisuudet.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest