Kasvua kansainvälisillä markkinoilla.
Muotiketju Odd Molly suunnittelee uutta osakeantia Ruotsissa, jonka toivotaan tuovan 2,7 miljoonaa euroa. Samalla yritys kertoo paljonko sen liikevaihto on kaupoissa, jälleenmyyjien kautta ja omassa verkkokaupassa.
Aikaisemmin yritys jo ilmoitti, että 40 prosenttia liikevaihdosta vuonna 2017 tuli verkkokaupasta, mutta se sisälsi myös digitaaliset jällenmyyjät kuten Boozt.com.
Odd Mollyn liikevaihto oman verkkokaupan kautta viime vuonna oli 10,8 miljoonaa euroa. Tämä on noin 29 prosentin kasvu edelliseen vuoteen verrattuna. Luvut näyttävät selvästi, että kasvua on erityisesti verkkokaupassa.
Ulkomaat vetävät paremmin kuin Ruotsi
Fyysiset kaupat ovat periaatteessa plus-miinus-nolla –tilanteessa, ja liikevaihto jällenmyyjien kautta otti takapakkia seitsemän prosentin verran. Toisaalta muotiyhtiö toteaa myynnin ulkomailla peittoavan myynnin kotimaassaan Ruotsissa.
- 35 prosenttia myynnistä oman verkkokaupan kautta viime vuonna tuotetaan Ruotsin rajojen ulkopuolelta. Kasvu kansainvälisillä markkinoilla oman verkkokaupan kautta oli korkeampi kuin yhtiön kasvu Ruotsin markkinoilla samana vuonna, kerrotaan Odd Mollyn sivuilla.