Nyt viedään lonkeroa kiinalaisille − Kimi vauhdittamaan myyntiä live-lähetyksessä

Suoraan live-lähetyksestä verkko-ostoksille.

Ilmoitus

Hartwall aloitti Original Long Drinkin viennin Aasiaan vuonna 2016. Nyt lonkero tulee myyntiin maailman suurimmalle online-markkinalle paikallisessa Alibaban verkkokauppa-alustassa, jolla on satoja miljoonia käyttäjiä kuukaudessa. Mukana lanseerauksessa on myös lonkeron suuri fani ja brändin keulakuva Kimi Räikkönen.

Myynnin kasvua tukemaan on avattu myös paikalliset sosiaalisen median kanavat.

-  Vienti on olennainen osa kasvustrategiaamme ja panostamme vientiin voimakkaasti etenkin Aasian maissa. Kiinassa on maailman suurin online-markkina ja se tarjoaa meille erittäin huomattavia mahdollisuuksia, kertoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen lehdistötiedotteessa.

Kiina on mittava lisäys Hartwallin aidon lonkeron vientimaihin Aasiassa, joita entuudestaan ovat Japani, Hong Kong, Taiwan ja Thaimaa.

- Original Long Drinkin vienti Aasiaan alkoi vuonna 2016. Nyt meille on valtavan arvokasta päästä mukaan kehittyneelle Kiinan online-markkinalle ja oppia lisää siitä, mitä Kiinassa menestyminen vaatii, Järvinen summaa.

Live-lähetykset trendikkäitä Kiinassa

Kiinassa Original Long Drinkin lanseerauksessa hyödynnetään monipuolisesti paikallista sosiaalista mediaa ja somevaikuttajia. Keskiviikkona 11.4 järjestettävässä live-lähetyksessä suosittu julkisuuden henkilö Vivian Wang haastattelee Kimi Räikköstä formulamiehen rakkaudesta aitoon lonkeroon. Satatuhatpäisellä seuraajajoukolla on mahdollisuus ostaa Original Long Drinkiä samalla, kun seuraavat live-lähetystä.

- Live-lähetykset ovat Kiinassa todella trendikkäitä juuri nyt, ja miljoonat kiinalaiset ostavat lähetysten kautta niissä esiintyviä tuotteita. Se on mainio tapa tavoittaa kerralla paljon potentiaalisia asiakkaita, kun lähetyksestä voi ohjata suoraan verkko-ostoksille, kertoo Hatwallin markkinointipäällikkö Eeva Ignatius.

- Paikalliset vaikuttajat auttavat meitä löytämään kiinalaisia eniten kiinnostavat asiat aidon lonkeron historiasta ja oman tien kulkemiseen kannustavasta tarinasta. Mielenkiintoinen sattuma on esimerkiksi se, että Kiina osallistui ensimmäisiin olympialaisiinsa vuonna 1952 Helsingissä – aidon lonkeron syntyhetkellä”, Ignatius jatkaa.

Ilmoitus

Olympiastadionilta maailmalle

Harwallin Original Long Drink kehitettiin alunperin vuoden 1952 Helsingin Olympialaisiin helpottamaan baarimikkojen työtä kisaturisteille tarjoilemisessa. Juoma oli aikansa innovaatio: valmiiksi pullotettu drinkki, jonka uniikki maku syntyy suomalaisesta ginistä, greipistä ja vedestä. Original Long Drinkin nykyinen pakkausdesign symboloi Helsingin Olympiastadionin juoksuradan raitoja ja muistuttaa meitä siitä, mistä aito lonkero sai alkunsa.

Original Long Drinkin lanseeraus Kiinassa tehdään kiinalaiseen verkkokauppaan ja brändien tunnetuksi tekemiseen erikoistuneen kasvuyritys Euroeat Oy:n kanssa, joka on toiminut Kiinassa jo vuodesta 2013. Lisäksi mukana on suomalais-kiinalainen markkinointitoimisto RADII.