Nyt rahtitiedot voi saada esiin Googlen avulla

”CTR kasvussa.”

Google ilmoitti äskettäin avaavansa lisää tietoja rahdista hakutuloksissa.

Aiemmin on ollut mahdollista käyttää Google Merchant Centeriä, jossa on voinut jakaa mitä kuljetusvaihtoehtoja tarjoaa. Nyt Google aikoo tukea rahtitietojen standardisoitua mallia schema.org kautta.

Ilmoitus

Se tarkoittaa, että jokainen tuotesivu voi listata kuljetusvaihtoehdot, joita se tarjoaa ja toivoa sitten, että Google poimii nämä ja näyttää hakutuloksessa, mikä pitää sisällään tuotteesi.

SEO-asiantuntija Christian Rudolfin mukaan tämä on iso etu.

Seuraamuksena on, jos teillä on hyvä kuljetusvaihtoehto, että CTR Googlelta kasvaa ja oma sisältö Googlessa on nyt kilpailijaa enemmän näkyvillä. Toisin sanoen voitte saada enemmän klikkauksia ostohimoisilta, sillä tieto, mikä on asiakkalle tärkeää, on selvästi nähtävillä hakutuloksessa, hän kirjoittaa Google-uutisen yhteydessä LinkedInissä.

Jo aikaisemmin on ollut tiedossa, että mitä selkeämpi on kuljetuksen kanssa, sitä paremmin asiakkaat konvertoituvat. Tällä hetkellä Google poimii tiedot vain USA:ssa, mutta kuten aina, se tulee varmasti leviämään myös muille markkinoille. Löydät täältä lisää tietoa, miten kuljetustiedot laitetaan sivustolle.