Näitä ostetaan nyt Zalandolla

Nyt kysytään oloasuja ja urheiluvarusteita - asiakkaat ovat sopeuttaneet ostonsa tilanteeseen sopivaksi.

Kun arki on yllättäen muuttunut kaikkialla maailmassa, myös kulutustottumukset ovat saaneet jossain määrin uusia ulottuvuuksia. Muotijätti Zalando tarkasteli asiakkaidensa ostokäyttäytymistä kaikilla 17 markkinoilla.

Monet tekevät nyt töitä kotoa käsin ja se näkyy myös ostoksissa, sillä tällä hetkellä Zalandon asiakkaat hankkivat esimerkiksi mukavan tuntuisia kotivaatteita. Viime vuoteen verrattuna nyt ostetaan tuplasti enemmän tiettyjen merkkien oloasuiksi tarkoitettuja paitoja ja housuja.

Ilmoitus

Myös sukkien kysyntä on kasvanut. Sukkien kysyntä on tuplaantunut eikä nyt haluta pelkästään käytännöllisiä sukkia vaan arkea piristämään etsitään myös värikkäistä sukkia. Kaikkein suosituimmiksi ovat nousseet tohvelit.

Viime vuoteen verrattuna Zalandolla menevät kaupaksi myös kauneudenhoitotuotteet, kuten ihonhoitotuotteet, hiustenhoitotuotteet sekä detox-tuotteet, kynttilät, kasvonaamiot ynnä muut vastaavat tuotteet. Niiden kysyntä on kolminkertaistunut edellisvuoteen verrattuna, muotijätti kertoo.

Kasvu näkyy myös lasten- ja vauvanvaatehankinnoissa.

Edellisvuoteen verrattuna urheilukategoria on niin ikään kasvussa. Nyt kysytään erityisesti juoksu- ja fittnesvarusteita. Viime viikkojen aikoina Zalandolla on ollut erityinen piikki joogavaatteiden myynnissä ja viime vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna niiden myynti on samoin tuplaantunut. Zalandon jo olemassa olevien asiakkaiden keskuudessa monet ostavat nyt ensimmäistä kertaa urheilukategoriasta ja myös tältä osin myynti on tuplaantunut viime vuoteen verrattuna.

 

"Välittömiä ratkaisuja"

Maaliskuun viimeisenä päivänä Zalandolla oli 32 miljoonaa aktiivista asiakasta ja kasvua edellisvuoteen verrattuna on 17 prosenttia. Yhtiö on kertonut monista toimista, jotka tukevat tuotemerkkejä ja vähittäiskauppiaita kriisin aikana.

Viime viikkoina kumppaniemme kanssa käytyjen keskustelujen myötä tiedämme, että alustamme voi tarjota tällä hetkellä merkittävän hyödyn tuotemerkeille sekä vähittäiskauppiaille. Tukeaksemme tuotemerkkejä ja vähittäiskauppiaita kriisin aikana Zalando aikoo nyt tarjota välittömiä ratkaisuja. Näihin ratkaisuihin kuuluvat ilmainen ja nopeampi liittyminen alustaamme sekä säännölliset maksut paremman kassavirran varmistamiseksi, Zalandon Pohjois-Euroopan johtaja Kenneth Melchior kertoo sähköpostissa.

Ilmoitus