Musti Group: ”Myynti ja käyttökate ylsivät uusiin ennätyksiin”

Konsernin liikevaihto oli 101,3 (84,3) miljoonaa euroa ja se kasvoi 20,2 prosenttia.

Musti Groupin tulos kasvoi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Lemmikkijätti kertoo asiasta tiedotteessa.

Konsernin liikevaihto ponkaisi 20 prosentin kasvuun ja päättyi reiluun 100 miljoonaan euroon, edellisvuoden 84,3 miljoonaan euroon verrattuna. Oikaistu EBITA oli 13,3 miljoonaa euroa edellisvuoden 10,6 miljoonaan euroon verrattuna ja kasvua oli reilut 25 prosenttia. 

Ilmoitus

Olen todella tyytyväinen saadessani esitellä ensimmäisen vuosineljänneksen tulokset ja kertoa ennätyksellisestä myynnistämme ja tuloksestamme. Tilikauden ensimmäinen neljännes osoitti ketteryytemme ja sitkeytemme maailmanlaajuisten haasteiden edessä, sekä konseptimme vahvuuden vaikeassa liiketoimintaympäristössä, jota leimasivat maailmanlaajuiset toimitusketjujen haasteet sekä koronaviruksen uusi, nopeasti leviävä variantti. Onnistuimme välttymään näiltä vaikutuksilta Mustille erittäin tärkeän joulusesongin aikana. Mukauttamalla toimintaamme pystyimme haastavista olosuhteista huolimatta edelleen tarjoamaan asiakkaillemme ensiluokkaista lemmikkieläinhoidon asiantuntemusta ja säilyttämään tuotteiden saatavuuden erinomaisena sekä myymälöissä että verkossa, toimitusjohtaja David Rönnberg kommentoi.

Myymälämyynti kasvoi 24,9 prosenttia 77,9 miljoonaan euroon (62,4 miljoonaa). Myyntiä kasvatti myymälöiden lisääntynyt lukumäärä, kun yhtiön verkostoon tuli 14 omaa myymälää lisää. Vertailukelpoinen myymälämyynnin kasvu oli 6,6 prosenttia.

Verkkokaupan liikevaihto kasvoi 19,6 prosenttia 21,8 miljoonaan euroon (18,2 miljoonaa). Verkkokaupan liikevaihto muodosti 21,5 prosenttia (21,6) kokonaisliikevaihdosta ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Musti Groupin tavoitteena on kasvu vähintään 500 miljoonaan euroon tilikauteen 2024 mennessä.